۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۵۳۰۸۳۶
حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی:

واقعه عاشورا ثمره فراموشی غدیر است

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه واقعه عاشورا ثمره فراموشی غدیر است، گفت: روز شمار محرم نباید به گونه‌ای باشد که دهه آخر ماه ذی الحجه که بزرگ‌ترین سرمایه شیعه است مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد.
حجت الاسلام بی آزار تهرانی هیات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی، کارشناس مسائل دینی، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و به همت هیات محبان الحسین(ع) در ورزشگاه پیروزی برگزار شد، گفت: بهترین سرمایه سلوک و تقرب به حریم پروردگار عالم توسل به وجود مقدس سیدسالار شهیدان امام حسین(ع) است.

وی در ادامه با بیان اینکه امام حسین(ع) نازدانه جهان خلقت است، ابراز کرد: سیدسالار شهیدان در بین همه انبیا و اولیای الهی شاخصه و ویژگی‌هایی دارند که تنها منحصر به خودشان است.

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی با اشاره به اینکه انتخاب نام امام حسین(ع) از طرف خداوند بود، اظهار داشت: فضیلت، اجر و ثواب گریه و عزاداری بر امام حسین(ع) غیر قابل توصیف است و به قدری که زیارت و عزاداری بر ایشان سفارش شده نسبت به سایر معصومین توصیه نشده است.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: طبق صریح روایات اگر کسی همه عمرش را در بیت‌الله الحرام محرم شود اما از روی عمد و علم و یا از روی اهمال و غرور به زیارت امام حسین(ع) در کربلا نرود حقی از حقوق مسلم رسول الله(ص) را ادا نکرده است بنابراین زیارت امام حسین(ع) حق‌ خدا و رسول الله است.

وی اضافه کرد: در روایات متعددی آمده که انسان مومن تا جایی که می‌تواند نباید مالی را از کسی قرض کند اما در یک مورد جواز قرض از سوی اولیای الهی صادر شده که اگر کسی پول ندارد به زیارت امام حسین(ع) برود آن مقدار هزینه را قرض کرده و به زیارت سیدسالار شهیدان برود.

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی با اشاره به اینکه اگر ایثار و فداکاری سربازان روح الله نبود امروز گروه تکفیری داعش اثری از حرم و مضجع شریف و مقدس حضرات معصومین(ع) در عراق و سوریه باقی نمی‌گذاشت، گفت: امنیت عراق مرهون رشادت‌های نیروی مقاومت است بنابراین تا این سرزمین در امنیت قرار دارد زیارت امام حسین(ع) را فراموش نکنید.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به سخنان حجت الاسلام والمسلمین قرائتی مبنی براینکه روزشمار محرم نباشد، گفت: باطن این سخن این است که استقبال از محرم بسیار خوب است اما نباید به گونه‌ای باشد که بر غدیر که اصل قوام شیعه است سایه افکند چرا که واقعه عاشورا ثمره فراموشی غدیر بود.

وی در پایان ادامه داد: غدیر فراموش شد که کربلا رقم خورد صحبت این استاد بزرگ قرآنی نیز همین بود که روز شمار محرم نباید به گونه‌ای باشد که دهه آخر ماه ذی الحجه که بزرگ‌ترین سرمایه تشیع است مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد.

یادآور می شود، مجالس روضه و سوگواری از یک شنبه، شانزدهم مهرماه به مدت 6 شب از ساعت 20:30 با سخنرانی حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی و حجت الاسلام سید حسین مومنی و با نوای گرم جواد مقدم در ورزشگاه پیروزی برگزار می‌شود. علاقمندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانند با شماره 09197174828 تماس بگیرند./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات