۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۳۰۸۲۶
مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام:

بصیرت از ملزومات طلبگی است

مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام گفت: حوزه باید انقلابی باشد و انقلابی بودن حوزه منوط به داشتن بصیرت است و امروز بصیر بودن یکی از ملزومات طلبگی است.
مرادبیگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام، عصر امروز در جمع طلاب مدرسه حجت‌بن‌الحسن (عج) ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله(ع) اظهار داشت: رعایت زی طلبگی، توجه به مسائل اخلاقی و الگوگیری از سیره علما و بزرگان برای طلاب ضروری است.

وی افزود: علم، نوری است که خدا آن‌را در دل هرکس می‌ خواهد می‌‌اندازد و این حدیث و گفته امام معصوم است؛ طلبه باید ظرف وجودی خود را آماده کند و با توسل و توجه به اهل ابیت(ع) در راه کسب عمل و اخلاق کوشا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی خاطر نشان کرد: بزرگانی مثل علامه حسن‌زاده عاملی و علامه محمدتقی جعفری، با توسل به اهل‌بیت(ع) توانستند به مقامات علمی و اخلاقی دست یابند، لذا ما در مسیر طلبگی باید از اخلاق و زیر طلبگی منحرف نشویم.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام ابراز داشت: انسان می تواند در مسیر توجه و توسل به اهل بیت(ع) خود و دیگران را بیمه کند و در لوای این پرچم است که می توان در برابر مشکلات مادی و معنوی پیروز شد و در این خصوص نمونه های فراوانی از جمله پیروزی در هشت سال دفاع مقدس و فتنه 88 را داریم.

وی ادامه داد: حوزه باید سنت های اصیل خود را حفظ  که سنت های حوزه مانند ارتباط استاد و شاگردی، پیش مطالعه، مباحثه، نوشتن و پیاده سازی دروس باید بصورت کامل حفظ شوند.

این مدرس حوزه بیان کرد: یکی از اولویت های ضروری مدارس علمیه حرکت در راستای اجرای مطالبات رهبری است و تمامی اعضای حوزه از مدیران و اساتید تا طلاب تمامی پایه ها و سطوح باید در تلاش باشند تا این مطالبات اجرا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی تاکید کرد: اگر می خواهیم حوزه همواره پویا و در مسیر پیشرفت باشد باید روحیه جهادی و انقلابی داشته باشیم و این مهم بدست نخواهد آمد مگر با تزکیه و تقویت تقوا.

مدر حوزه علمیه استان ایلام یادآور شد: حوزه باید انقلابی باشد و انقلابی بودن حوزه منوط به داشتن بصیرت است که امروز بصیر بودن یکی از ملزومات طلبگی است چرا بحث نفوذ فرهنگی در دانشگاه ها و مدارس علمیه بسیار جدی است و تنها راه مقابله با این پدیده شوم داشتن بصیرت است./۸۷۹/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات