۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۳۰۸۲۵
مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی:

روحانیت در ارتقای معارف حسینی زائران اربعین همت کند

حجت الاسلام مصائبی گفت: بهره‌مندی از ظرفیت روحانیت و حوزه های علمیه در ترویج معارف حسینی زائران اربعین ضرورت دارد.
حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی عصر امروز در نشست اعضای کمیته فرهنگی ستاد اربعین در تبریز با بیان این‌که بهره‌مندی از ظرفیت روحانیت و حوزه های علمیه در ترویج معارف حسینی زائران اربعین ضرورت دارد، اظهار داشت: این اجتماع عظیم شیعیان جهان ظرفیت‌های فراوان تبلیغی دارد.
وی با اشاره به این‌که همایش جهانی اربعین حسینی با شور و شعور حسینی توام شده است، خاطرنشان کرد: هماهنگی و هم‌اندیشی مبلغان حوزوی و اندیشمندان حوزه دین برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های تبلیغی اربعین حسینی ضرورتی غیرقابل انکار است، متأسفانه شاهد تبلیغات گسترده برخی فرقه‌های ضاله در جریان این همایش جهانی هستیم.
حجت الاسلام مصائبی با تأکید بر شیوه توزیع اقلام فرهنگی میان زائران اربعین حسینی گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد توزیع گسترده اما بدون برنامه و هدف برخی کتب فرهنگی و ادعیه بودیم که امسال بایستی با شناسایی اماکن و نقاط مؤثر و پرتردد زائران نسبت به تبلیغ معارف اسلامی اهتمام داشته باشیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که برپایی موکب های عزاداری برای ارایه خدمات رفاعی به زائران اربعین نیز باید با نظم و ساماندهی مشخص برپا شوند، ادامه داد: از اول ماه صفر تحویل داده می شود؛ از دستگاه های اجرایی انتظار داریم؛ کمک کنند تا بتوانیم غیر از خدمات رفاهی، زائران را بیش از گذشته با فرهنگ حسینی آشنا کنیم.
وی با بیان این‌که توجه به نماز اول وقت زائران اربعین، مقابله با فرقه‌های ضاله در جریان پیاده‌روی اربعین، بهره‌مندی از فضلای برجسته حوزوی برای تبلیغ معارف شیعی مورد تأکید است، تصریح کرد: ملت عراقی بیشتر مشتاق کمک طرف ایرانی هستند، تا دخالت در امورشان، به همین دلیل است که آستان قدس رضوی خودش موکب ندارد ولی به صورت گسترده به دیگر موکب ها خدمات می دهد.
حجت الاسلام مصائبی یکی از اهداف ایجاد موکب های متعدد از سوی نهادهای مردمی و دولتی از سوی ایران را برقراری ارتباط با زائران دیگر کشور ها و اهل سنت دانست و افزود: برخی موکب ها در خاک عراق از سوی اهل سنت اداره می شود که باید این موکب ها از نظر مادی و فرهنگی تغذیه شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت تبلیغات فضایل زیارت اربعین در نمازهای جمعه گفت: همواره صدا و سیما نقش اساسی در امر تبلیغ داشته و در این مسیر نیز می تواند همچون سالهای گذشته حال و هوای زیارت و آداب زیارت را در بین مردم ایجاد کند./935/پ
۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات