۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۵۳۰۸۱۱
استاد درس اخلاق حوزه:

تربیت الهی فرزندان بدون دغدغه والدین تحقق نمی یابد

حجت الاسلام حاجی آقایی گفت: تربیت معنوی یعنی اینکه پدر و مادر فرزند خود را در تربیت مسیر الهی قرار دهند.
حجت الاسلام حاجی آقایی مدير مدرسه علميه امام صادق(ع) شهرستان دماوند

حجت الاسلام رضا حاجی آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه خانواده سنگ بنای یک جامعه است، گفت: اگر جامعه را به شکل یک ساختمان در نظر بگیریم، خانواده به منزله بنیان و اساس آن است.

برای ایجاد جامعه ای سالم باید خانواده‌ها دارای سلامت کامل باشند

استاد درس اخلاق حوزه علمیه با اشاره به اینکه برای ایجاد جامعه ای سالم باید خانواده‌ها دارای سلامت کامل باشند، اظهار داشت: سعادت جامعه مبتنی بر وجود خانواده هایی است که آرامش و اطمینان را به افراد ارزانی می دارند.

والدین با تربیت معنوی، فرزندان خود را در مسیر تربیت الهی قرار می روند

وی ادامه داد:‌ تربیت معنوی یعنی اینکه پدر و مادر فرزند خود را در تربیت مسیر الهی قرار دهند؛ این مسأله به منزله این است که والدین فرزند خود را در مسیری قرار دهند که خود خداوند که آگاه به همه ابعاد انسان است، او را تربیت کند.

حجت‌الاسلام حاجی آقایی خاطرنشان کرد: اگر تربیت معنوی نباشد، جای معنویت را رذائل اخلاقی پر می کنند و انسان به سوی عذاب ابدی رهنمون می شوند.

فضای مجازی به آسانی می تواند اشخاص را منحرف کند

مدير مدرسه علميه امام صادق(ع) شهرستان دماوند با اشاره به اینکه جامعه به سوی دنیای مدرن و تکنولوژی در حال حرکت است، عنوان کرد: ضرورت ایجاد می کند که خانواده ها بیشتر به مسأله تربیت معنوی دقت داشته باشند، چرا که امروزه فضای مجازی به آسانی می تواند اشخاص را منحرف کند.

کارشناسان شیوه مواجهه با فضای مجازی را به خانواده‌ها آموزش دهند

وی با بیان اینکه فناوری فرصت است، اما می تواند در عین حال تهدیدی بزرگ باشد، ابراز داشت: کارشناسان دینی باید شیوه مواجهه با فضای مجازی را به خانواده ها تعلیم دهند تا بتوانند بهتر بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند.

حجت الاسلام حاجی آقایی تأکید کرد: فضای مجازی امروزه برای افراد ایجاد جذابیت کرده است، بنابراین باید برای مواجهه با این پدیده جایگزین مناسبی را تهیه کنیم تا با ایجاد جذابیت های مناسب و مورد تأیید دین بتوانیم جوانان را جذب کنیم.

مدير مدرسه علميه امام صادق(ع) شهرستان دماوند در پایان یادآور شد: همانطور که از اسم فضای مجازی بر می آید، در این فضا جذابیت هایی وجود دارد که حقیقی نیستند و به یقین این شبیه سازی در دراز مدت جواب نخواهد داد، چراکه با فطرت انسان ها سازگاری ندارد و منجر به مشکلات زیادی در زندگی ها می شود./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات