۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۳۰۷۴۳
با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی؛

بزرگ‌ترین مسجد دانشگاهی کشور افتتاح شد

بزرگ‌ترین مسجد دانشگاهی کشور با نام «مسجد پیامبر اعظم» با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در دانشگاه شاهد افتتاح شد.
قرائتی قرائتی قرائتی قرائتی بزرگ‌ترین مسجد دانشگاهی کشور افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بزرگ‌ترین مسجد دانشگاهی کشور با نام «مسجد پیامبر اعظم» امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، کامیار ثقفی رییس دانشگاه شاهد، مسؤولان استانی، اساتید و دانشجویان در دانشگاه شاهد افتتاح شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: علم و هنر باید در کنار هم قرار بگیرند.

وی افزود: شما دانشجویان هرگز نباید برای کسب پول و مقام درس بخوانید بلکه علم آموزی باید هدف باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی مدرک دانشگاهی را کمترین چیز برای یک فرد دانشجو بیان کرد و گفت: ظرفیت شما دانشجویان بیش از مدرک لیسانس و فوق لیسانس است امروز داشتن مدرک تحصیلی مانند شناسنامه و کارت ملی لازم است ولی سرمایه به شمار نمی‌رود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور فراگیری هنر از سوی جوانان را لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: شما دانشجویان در کنار تحصیل شغل و هنر پدرتان را نیز فرا بگیرید چرا که تحصیلات عالی تضمین کننده آینده انسان نیست.

وی ادامه داد: کسب علوم باید با بالا رفتن سطح درک و فهم انسان همراه باشد شما دانشجویان در کنار ارتقای تحصیلی از ظرفیت‌های خودتان نیز باید استفاده کنید.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید براینکه در محتوای کتابهای تحصیلی باید تحولی صورت بپذیرد، تصریح کرد: مطالب درسی غیر مفید باید حذف شود دانشجویان وظیفه دارند درسهای غیر مفید را غربال کرده و از کتابهایی که به دردشان می‌خورد استفاده کنند.  

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: نویسندگان کتب دانشگاهی سه دسته هستند گروه نخست در خواب به سر می‌برند و عده‌ای خائن و مابقی آنان دلسوز هستند.

وی با توصیه به دانشجویان خاطر نشان کرد: ورزش و ازدواج به موقع را فراموش نکنید ازدواج انسان را رشد می‌دهد شما دانشجویان باید ظرفیت خودتان را بالا ببرید تا ارزشتان افزایش یابد امام راحل فرمودند: عقل رجایی بیش از سوادش بود و سواد بنی صدر بیش از عقلش بود./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات