۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۳۰۷۴۱
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

شناخت بیشتر از مکتب عاشورا سبب تقویت وحدت امت اسلام می شود

نماینده ولی فیقه در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه کربلا جایگاه قرآن و اسلام شناس است گفت: حصول شناخت بیشتر از مکتب عاشورا به تقویت وحدت امت اسلام می انجامد.
آیت الله نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، همایش امام حسین (ع) محور وحدت جهان اسلام به همت دفتر امام جمعه قشم و با حضور برخی از علمای شیعه و اهل سنت استان هرمزگان و سخنرانی آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در سالن الغدیر فرمانداری شهرستان قشم برگزار شد.

در ابتدای این همایش، آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه دشمن در جامعه شیعه را ضد اصحاب پیامبر(ص) و اهل سنت را ضد اهل بیت(ع) معرفی کرده است،گفت: لال باد زبانی که با یاوه گویی چنین تهمت هایی را وارد می کند.

وی ادامه داد: امام حسین علیه السلام محبوب خدا، رسول(ص)، علی(ع) و فاطمه(س) بوده و هیچ مسلمانی نمی تواند حسین بن علی(ع) را دوست نداشته باشد.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه عشق اهل سنت به اهل بیت علیه السلام ریشه در منابع معتبری چون کتاب سنن ترمذی دارد، به تشریح برخی از احادیث این کتاب در باب فضایل و جایگاه خاص سیدالشهدا(ع) نزد رسول الله(ص) پرداخت و افزود: در کتاب تاریخ الخلفاء جلال الدین سیوطی که از منابع معتبر اهل سنت است قاتلین اباعبدالله الحسین علیه السلام، ابن زیاد و یزید بن معاویه مورد لعن قرار گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به کتاب السیاسه الحسینیه، گفت: این کتاب با نگرشی مدیریتی امام حسین علیه السلام را سیاست مدار ترین فرد تاریخ معرفی کرده، اظهار می دارد که کارها در عاشورا با مدیریتی عمیق، چنان دقیق و به هنگام انجام شده است که حذف یک اقدام تمام واقعه را دگرگون می سازد.

آیت الله نعیم آبادی تاکید کرد: امام حسین(ع) چهره مورد توافق جهان اسلام و محوری ترین عامل وحدت برای جهان اسلام  است.

وی با تشریح لزوم اقتدای عملی به حسین بن علی(ع)، عاشورا را تمام اسلام عنوان و ابراز داشت: کربلا جایگاه قرآن و اسلام شناسی است و عاشورا محدود به جهاد و شهادت نیست؛ حصول شناخت بیشتر از مکتب عاشورا به تقویت وحدت امت اسلام می انجامد.

امام جمعه بندرعباس، عوام زدگی را عارضه ای عام دانست که تاریخ بشر را فراگرفته و افزود: هر یک از مذاهب اسلامی بنا بر عقاید و اسناد خود به مسائل عمل می کنند و نباید مسائلی نظیر نماز تراویح، حالت دست ها در نماز و سینه زنی و عزاداری ها بدعت در دین پنداشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: در هر مذهبی اگر خود آن مذهب عملی را بدعت بداند باید قاطعانه با آن مقابله شود و قمه زنی از جمله این بدعت ها است که رهبر معظم انقلاب و سایر علما با قاطعیت در برابر آن ایستادگی کردند./۸۵۱/پ202/ب۲

ارسال نظرات