۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۳۰۷۳۱
همزمان با ماه محرم؛

سوگواره عاشورایی ارس برگزار شد

سوگواره شعر عاشورایی ارس با برگزاری آئین اختتامیه با حضور شاعران نام آشنای کشور همچون علیرضا قزوه و معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
شعر عاشورایی

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، نخستین سوگواره عاشورایی ارس با حضور و شعرخوانی شاعران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
بر اساس این گزارش از مجموع 113 اثر رسیده به دبیرخانه نخستین سوگواره عاشورایی ارس، 9 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب و به شاعران این آثار جوایزی تعلق گرفت. 
با اعلام نظر هیئت داوران سوگواره، احمد خسروشاهی از تبریز، مهدی عظیمی از تبریز و ابراهیم قبله آرباتان از هریس موفق شدند تا عناوین اول تا سوم سوگواره عاشورایی ارس را به خود اختصاص دهند. 
جعفر پوررضوی از تبریز، مهدی رستمی از تبریز، عارف ساسانی از مراغه، محمد شکری فرد از هشترود؛ محمد هوشمند از تبریز و رضا قاسم‌زاده از هادیشهر هم تقدیر شدند. 
همچنین از تمام شاعرانی که از منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا در این سوگواره شرکت کرده بودند، تقدیر شد. 
حسن نقی زاده، احد علی محمدی، فاطمه سیرانزاده، حکیمه علیپور، کشور عباسی و معصومه غلامپور علمداری، شاعران بومی این سوگواره بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند. 
لوح تقدیر سوگواره عاشورایی ارس نیز به پاس یک عمر فعالیت در حوزه شعر و ادب عاشورایی به مهمانان ویژه سوگواره، استاد ولی الله کلامی، دکتر علیرضا قزوه و دکتر محمدسعید میرزایی تعلق گرفت. 
بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی هیئت داوران، با تایید و مجوز داوران به دلیل سره و ممتاز نبودن آثار ارسالی برای بخش ویژه و همچنین منتخب شدن برخی کدها در میان برگزیدگان بخش اصلی، دبیرخانه از معرفی اثر به عنوان برگزیده بخش ویژه صرف نظر کرد.
نخستین دوره سوگواره شعر عاشورایی ارس، به همت سازمان منطقه آزاد ارس و با حضور شاعران استان آذربایجان شرقی و سایر مناطق آزاد ایران برگزار شد.
امیرحسین الهیاری، حسین مهرنگ، علی حاجی بلند و صالح سجادی داوری آثار این دوره را بر عهده داشتند. همچنین در این آئین علاوه بر شاعران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، علاقمندان به فرهنگ عاشورایی، مسئولان منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا نیز حضور داشتند./۹۳۵/د
۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات