۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۵۳۰۷۲۰
در قم برگزار شد؛

مراسم رونمایی از کتاب «احکام مصور جوانان»

مراسم رونمایی از کتاب احکام مصور جوانان در مؤسسه اطلس تاریخ شیعه قم برگزار شد.
 مراسم رونمایی از احکام مصور جوانان مؤسسه اطلس شیعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب «احکام مصور جوانان» در مؤسسه اطلس تاریخ شیعه قم با حضور حجتالاسلام ابوالفضل بنایی کاشانی مدیر این مؤسسه و حجتالاسلام علی عباس مدیر گروه احکام و پژوهشگران این مؤسسه برگزار شد.

حجت الاسلام عباسی درباره کتاب «احکام مصور جوانان» گفت: کتاب «احکام مصور جوانان» برای آموزش احکام به دانش آموزان هفتم، هشتم و نهم، طراحی و این کتاب مطابق با استانداردهای مرکز تدوین کتب درسی و آموزش تدوین شده است.

مدیر گروه احکام مؤسسه اطلس تاریخ شیعه بیان کرد: این کتاب با نظارت فقهی حجت‌الاسلام فلاح زاده و حجت‌الاسلام وحیدپور منتشر شده است.

وی با بیان اینکه در تدوین این کتاب از اسلوب‌های روز استفاده شده است، افزود: این کتاب به صورت درسنامه در 18 درس و همچنین به همراه تصاویر، جدول و اینفوگرافیک طراحی شده است.

حجت الاسلام عباسی در ادامه گفت: نویسندگان در این کتاب، احکام را به صورت ساده و روان به دور از اصطلاحات نامتعارف و سخت فقهی و غیرقابل فهم برای دانش آموزان بیان کرده است.

 

وی با بیان اینکه کتاب«احکام مصور جوانان» شامل احکام مشترک بین تمام مراجع عظام تقلید است، گفت: گردآورندگان سعی کرده‌اند از طرح مسائل اختلافی دوری کنند تا اینکه این احکام قابل حفظ در ذهن نوجوانان و جوانان و قابل استفاده برای آنها باشد.

مدیر گروه احکام  مؤسسه اطلس تاریخ شیعه افزود :کتاب «احکام مصور جوانان» شامل 18 درس با عنوان‌های: نجاسات، طهارت، مقدمات نماز، شیوه‌های نماز خواندن، اقسام نماز ، روزه  ... است.

وی با بیان اینکه تصاویر انتخاب شده در این کتاب در فهم مطلب و احکام برای مخاطبان مؤثر است، گفت: حد ترخص برای بسیاری افراد قابل فهم نیست، اما با کمک این تصاویر قابل  فهم برای آنها می‌شود، همچنین در این کتاب صفوف نماز، رکوع و سجده همراه با تصاویر توضیح داده شده است  که این امر سبب فهم آسان برای مخاطبان می‌شود.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به تدوین کتاب‌های دیگر برای نوجوانان و جوانان در مؤسسه تاریخ اطلس شیعه، گفت: همچنین در کتاب احکام اخلاقی، احکامی همچون غیبت و دروغ برای دانش‌آموزان مطرح شده و این کتاب در حال تدوین و  چاپ است./۹۹۸/پ ۲۰۲/ش

ارسال نظرات