۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۳۰۷۰۱
نماینده ولی فقیه در ایلام:

حماسه اربعین راهپیمایی جهانی و بین المللی است

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: راهپیمایی اربعین نماد تشیع و آبروی ایران اسلامی است که این کنگره بزرگ سالانه شاهد خیل عظیم و موج عاشقان حسینی است.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام،  امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: حماسه اربعین یک راهپیمایی جهانی و بین المللی است.

وی افزود: در واقع می توان گفت این راهپیمایی نماد تشیع و آبروی ایران اسلامی است که این کنگره عظیم سالانه شاهد خیل عظیم و موج عاشقان حسینی است.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: راهپیمایی اربعین و این حماسه بزرگ پیشنهاد و طرح موفق و حکیمانه رهبر معظم انقلاب به مسؤولان عراقی بود در بدو شکل گیری گروهک تکفیری داعش در عراق بود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز داشت: تنها سلاحی که کمر تکفیری های داعش را شکست همین پیاده روی عظیم عاشقان اهل بیت در ایام اربعین بود.

وی با بیان اینکه دشمن و تروریست ها تلاش های زیادی برای ایجاد رعب و وحشت برای جلوگیری از این همایش عظیم انجام دادند، گفت: تمامی تلاش های دشمنان اسلام در این زمینه با همت و عشق به امام حسین(ع) خنثی و ریشه آنها خشکانده شد.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: در این زمینه نقش جمهوری اسلامی ایران و استان ایلام در خلق این حماسه جهانی بی بدیل است و الحمدالله در استان ایلام در این ایام چه مردم و چه مسؤولان همیشه پای کار بوده و کارنامه خوب و درخشانی دارند.

این مدرس حوزه تاکید کرد: قطعا گردهمایی به این عظمت و در این مقیاس دارای کاستی هایی است که می طلبد مسؤولان کشوری و استانی با روحیه جهادی و کار انقلابی در بر طرف کردن این مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین با گلایه از رسانه ملی در انعکاس این حماسه در مرز مهران بیان داشت: متاسفانه خیل عظیم جمعیت در پرترددترین مرز کشور برای عتبات عالیات با کم محبتی هایی مواجه اشت و انعکاس درستی از آن انجام نمی شود حتی در مقابل مرزهای دیگر که می توان گفت یک سوم این جمعیت را ندارند لحظه به لحظه منعکس می شوند که این ظلم و جفا در حق مردم استان ایلام است./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات