۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۵۳۰۶۶۹
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

تحصیل عمیق توأم با زمان‌شناسی و مخاطب‌شناسی رویکرد طلاب باشد

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید طلاب نو ورود تحصیل مناسب و عمیق توأم با بصیرت، زمان‌شناسی و مخاطب‌شناسی را سرلوحه فعالیت‌های تحصیلی و تهذیبی خود قرار دهند.
حجت الاسلام کوثری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین کوثری، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، دوشنبه در دیدار با طلاب نو ورود مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره)، اظهار کرد: تحصیل خوب همراه با بصیرت و زمان‌شناسی نیاز امروز طلاب جوان است.

وی با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آن حضرت را اسوه و الگوی تمام‌عیار انسان کامل برشمرد و تلاش برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را رمز ماندگاری نظام اسلامی و نهضت عاشورا دانست.

حجت‌الاسلام کوثری در ادامه با اشاره به تلاش‌های گسترده دشمن برای کمرنگ کردن ارزش‌های دینی و مذهبی در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان، به نقشه‌های پیچیده آنها در خدشه به مقدسات دینی به‌ویژه عزاداری سیدالشهدا (ع) پرداخت.

وی افزود: دشمن در تلاش است بسیاری از خرافات و رفتارهای ضد دینی را در قالب‌های مختلف ازجمله تشکیک در اصل عزاداری بر امام حسین (ع) تحریف در نوع عزاداری و سایر موارد در دین بدعت ایجاد کند که راه مقابله و مبارزه با این تهدیدات روشنگری حوزه‌های علمیه و طلاب آشنای به فقه جعفری است.

حجت‌الاسلام کوثری در خاتمه اظهار کرد: باید طلاب نو ورود تحصیل مناسب و عمیق توأم با بصیرت، زمان‌شناسی و مخاطب‌شناسی را سرلوحه فعالیت‌های تحصیلی و تهذیبی خود قرار دهند.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه سال گذشته به مدیریت استانی ارتقا یافت.

 امسال درمجموع هزار و 700 نفر طلبه در 16 مدرسه علمیه شهرستان‌های مختلف استان خراسان شمالی تحصیل می‌کنند که از این تعداد هزار و 200 نفر برادر و مابقی خواهران هستند و این طلاب در 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران تحصیل می‌کنند.

در سال تحصیلی جدید درمجموع 600 طلبه جدید در مدارس علمیه این استان جذب شدند؛ به‌گونه‌ای که از مجموع هزار و 700 طلبه مدارس علمیه خراسان شمالی حدود هزار نفر در سطح یک، 300 نفر در سطح دو و سه و 70 نفر هم در سطح چهار یا درس خارج تحصیل می‌کنند.

این تعداد طلبه زیر نظر 235 استاد تحصیل می‌کنند و در سال تحصیلی جدید تعداد اساتید اعزامی به مدارس علمیه استان 35 نفر و تعداد اساتید بومی و ضمن تحصیل 200 نفر است./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات