۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۳۰۶۵۹

چند خبر کوتاه از استان ایلام

آسیب های اجتماعی منشا ارتکاب جرائم، پیشرفت ۹۰ درصدی بهسازی مسیر دوم زائران اربعین در ایلام و چهاربانده شدن محور ارتباطی ایلام- مهران تا پایان سال آینده عناوین اخبار کوتاه استان ایلام است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حسن کاظمی، جانشین انتظامی استان ایلام، امروز در جمع نمازگزاران مسجد مهدیه شهر ایلام اظهار داشت: انگیزه مجرم، توانایی مجرم و زمینه ارتکاب جرم، سه ضلع مثلث موسوم به مثلث جرم را تشکیل می دهد.

وی با تشریح علل و چگونگی هر یک از اضلاع بوجود آورنده یک جرم گفت: مهمترین آسیب اجتماعی که امروزه در جامعه کنونی با آن مواجه هستیم و یک چالش است ، بحث فضای مجازی است .

جانشین انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه بستر جرایم در فضای مجازی زیاد است گفت: متأسفانه آنچه که در حال حاضر در فضای مجازی به عنوان خوراک تبلیغاتی برای نسل جوان ، از سوی بیگانگان انتشار می یابد ، مسائل انحرافی و اخلاقی است .

سرهنگ کاظمی با تاکید بر لزوم فعالیت بیشتر دستگاههای فرهنگی برای فرهنگ سازی در سطح جامعه   گفت: موضوع پیشگیری از آسیب ها و جرایم باید از بطن خانواده آغاز شود.

گفتنی است در پایان این نشست جلسه پرسش و پاسخ جانشین انتظامی استان ایلام و نمازگزاران مسجد مهدیه برگزار شد.

پیشرفت ۹۰ درصدی بهسازی مسیر دوم زائران اربعین در ایلام

اسد قاسمی، فرماندار شهرستان ملکشاهی، در گفت وگو با رسانه ها در ایلام اظهار داشت: پروژه ایجاد واریانت گردنه ترشابه به طول ۴.۵ کیلومتر و با اعتبار اولیه ۷۰ میلیارد ریال از اواخر سال گذشته شروع شد و تاکنون پیشرفت مناسبی داشته است.

وی گفت: نقاط صعب العبور، حادثه خیز و پیچ های خطرناک این گردنه به طور کامل حذف شده و کمتر از یک کیلومتر باقیمانده نیز آن نیز در دست اقدام است.

قاسمی تصریح کرد: این مسیر هنوز آماده آسفالت نشده اما با توجه به حذف نقاط حادثه خیز که صورت گرفته، هم اکنون زیر بار ترافیکی قرار گرفته است.

وی افزود: تاکنون برای اصلاح و جاده سازی این گردنه ۹ دهنه پل طاقی و دالی و یک میلیون مترمکعب خاکریزی صورت گرفته است.

محور ارتباطی ایلام- مهران تا پایان سال آینده چهار بانده می‌شود

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، شامگاه امروز در گفتگوی ویژه خبری در صدا و سیمای ایلام اظهار داشت: اولویت برنامه های استانداری پروژه های اربعین در استان است.

وی گفت: برای اختصاص ردیف بودجه ۱۷ میلیارد تومان در بحث اربعین که با رایزنی با رئیس کل خزانه کشور قرار شد امروز این نقدینگی ابلاغ شود و تامین امنیت زائران هم در داخل خاک ایران و هم در خاک عراق اولویت اصلی ما برای تردد زائران از مرز بین المللی مهران است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای  ارائه امکانات مختلف رفاهی، خدماتی، امدادی و بهداشتی در مرز مهران اندیشیده شده است، گفت: در تلاش هستیم تا قبل از اربعین کنار گذر شرقی ایلام را برای تردد زائران آماده کنیم تا از بار ترافیک داخل شهر کاسته شود.

وی افزود: ماشین آب پاش، جرثقیل، امکانات بهداشت و درمان و هلال احمر و کانکس و آبرسانی سیار و مجهز کردن پارکینگ ها و سرویس های بهداشتی از جمله برنامه های در دست اقدام است که برای اربعین امسال مدنظر گرفته شده است.

وی افزود: تا قبل از اربعین کنارگذر ارغوان آماده شود تا ترافیک در شهر ایلام کمتر شود.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: حدود ۵۰ الی ۶۰ کیلومتر مسیر ایلام مهران که چهارخطه است زیر بار ترافیک می رود و ‌هر روز یکی از مسئولان استان در مسیر اربعین و محور ایلام مهران به منظور انجام هر چه بهتر پروژه ها حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به تکمیل محور ارتباطی ایلام - مهران تا پایان سال آینده، گفت:به دنبال اتصال ایلام به شبکه ریلی هستیم و در این راستا تلاش ها مضاعف خواهد شد تا بعد این پروژه بعد از ایلام به اندیمشک برسد./۸۷۹/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات