۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۳۰۶۵۸
نماینده ولی فقیه در ایلام:

طلاب باید مجهز به سلاح علم و تقوا باشند

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: از دیدگاه اسلام، روحانی به کسی گفته می شود که مجهز به سلاح های علم و تقوا باشد و تزکیه نفس در تمامی ابعاد زندگی او نمود داشته باشد.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عصر امروز در آغاز درس خارج فقه در حسینیه حضرت زینب(ع) ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: طلبه بودن مقام یا سمتی نیست که برای کسب درآمد باشد و بتوان به دید شغل به آن نگاه کرد.

وی افزود: از دیدگاه اسلام روحانی به کسی گفته می شود که مجهز به سلاح های علم و تقوا باشد و تزکیه نفس در تمامی ابعاد زندگی او نمود داشته باشد.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: طلاب از نظر صنفی، همکار و هم شغل انبیا و از تبار آن عزیزان هستند و این شغل و حرفه ای است که نمی توان آن را با هیچ یک از مشاغل مقایسه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز داشت: روحانیان باید مفتخر باشند که لباس پیامبر(ص) را بر تن کرده و پای در مسیر او قرار داده اند که این می طلبد طلاب رفتار و منش انبیایی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: کسب علم توامان با مزین شدن به مکارم اخلاقی و تهذیب نفس باید از اولویت های طلاب باشد و اگر طلبه ای یکی از مولفه های علم، اخلاق و تقوا را رعایت نکند قطعا نمی توان لقب طلبه و روحانی را به وی داد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه یکی از راه های جذب مردم علی الخصوص نسل جوان داشتن اخلاق نیکو و حسنه است، بیان کرد: خداوند در قرآن به داشتن اخلاق نیکو و موعظه حسنه تاکید فرموده و همواره اخلاق نیکو را از صفات اولیا و بزرگان دین دانسته است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: حوزه های ما باید امروزه مطابق زبان روز به تبلیغ دین و معارف اسلامی بپردازند و با استفاده از تکنولوژی و فناوری مدرن هم مبلغ معارف اهل بیت باشند و هم پاسخگوی شبهات مطرح شده از طرف دشمنان.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی عنوان داشت: فضای مجازی یکی از راه های اصلی نفوذ دشمن است و امروزه نفوذ فرهنگی تهدیدش به مراتب بیشتر از نفوذ ها در زمینه های دیگر است؛ زیرا در نفوذ فرهنگی تمامی اقشار جامعه مورد هجمه قرار خواهند گرفت.

وی در پایان گفت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه ورود طلاب و روحانیان به فضای مجازی است؛ زیرا این فضا امروز به حیاط خلوت دشمنان تبدیل شده  است، دشمنانی که مهمترین هدفشان دور ساختن مردم از ارزش ها و معارف دین است./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات