۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۵۳۰۶۵۴
پايان ۳۱ سال انتظار؛

شهيد مفقودالاثر قرائی شناسايي شد

شهيد قرائي كه شجاعتش زبانزد همرزمانش بود در سال ۱۳۶۵ طي عملیات والفجر ۹ در منطقه سلیمانیه به مقام شهادت رسيد اما پيكر او هيچ وقت به وطن بازنگشت تا اينكه چندي پيش و بعد از ۳۱ سال گمنامي پيكر او شناسايي شد.
شهید  پرویز قرائی شهید  پرویز قرائی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، شهرستان دماوند در روزهاي آتي ميزبان يك شهيد تازه شناسايي شده دوران دفاع مقدس مي شود.

پیکر مطهر شهید مفقودالاثر پرویز قرائی از اهالی روستای گلدشت پایین شهر دماوند پس از 31 سال گمنامي شناسایی شد.

بنابر این گزارش، اين شهید كه حدود هشت ماه پيش در خاک عراق تفحص شد از شهدای دوران دفاع مقدس بوده كه به میهن اسلامی بازگشته و سرانجام 10 روز پيش با آزمایش DNA شناسایی شد.

شهيد قرائی متولد سال ۱۳۳۶، متأهل، دارای یک خواهر و يك برادر است و پدر و مادر ایشان فوت کرده‌اند.

این شهید بزرگوار در سال‌های دفاع مقدس به دلیل حضور بیشتر در جبهه‌ها از دماوند به کرمانشاه مهاجرت کرده و در شهرداری کرمانشاه مشغول به فعاليت بود.

به گفته برادر شهید قرائی فعالیت های جهادي اين شهيد به قبل از پیروزی انقلاب اسلامي برمی‌گردد، شهيد قرائي بعد از پیروزی انقلاب اسلامي در گمنامی با منافقین به مبارزه پرداخت و به دنبال آن مجبور به سفر به استان های غربی كشور شد و سرانجام 8 فروردین ماه سال 1365 طي عملیات والفجر ۹ در منطقه سلیمانیه به فيض عظيم شهادت دست يافت.

به اذعان همرزمان اين شهيد، شجاعت پرويز تا حدي بود كه باعث شده بود او تكنفره در ارتفاعات سلیمانیه به دفاع از مرزها بپردازد.

بر اساس این گزارش، مراسم استقبال از پیکر شهید قرایی سه‌شنبه 18 مهرماه سال جاري رأس ساعت 16:30 در حسينيه سپاه ناحیه دماوند و مراسم وداع بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع دماوند برگزار خواهد شد.

ضمناً مراسم بزرگداشت ديگري روز چهارشنبه ۱۹ مهر ماه ساعت ۷:۳۰ صبح در مسجد گلدشت پایین دماوند و همچنین مراسم یادبودی روز پنج شنبه ۲۰ مهرماه ساعت ۱۴ در مسجدالرضا(ع) گیلاوند برگزار می شود.

گفتني است اين شهيد گرانقدر در روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه ساعت ۹ صبح از میدان امام خمینی(ره) دماوند به سمت میدان 17 شهریور تشييع و سرانجام پیکر شهید در امامزاده محمد شلمبه آرام خواهد گرفت.

شايان ذكر است روز گذشته همزمان با هفتمین روز شهادت امام حسين(ع) مراسمي براي اين شهيد در مسجد بلال صدا و سیما با حضور رییس رسانه ملي برگزار شد.

قابل ذكر است امام جمعه دماوند در پيامي از امت شهید پرور و ولايتمدار اين شهرستان براي شرکت در مراسم هاي اين شهيد دعوت به عمل آورد./804/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات