۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۵۳۰۶۱۶
مدیر حوزه علمیه شهداد:

ارتباط والدین با معلمان نقش اساسی در تربیت اسلامی دارد

مدیر حوزه علمیه شهداد در پاسخ به این پرسش که وحدت رویه در عملکرد خانواده و آموزش و پرورش چه ثمراتی را متوجه کلان جامعه خواهد کرد؟ گفت: ارتباط والدین با معلمان در مدارس یکی از مهم ترین کارهایی است که باید پدر و مادر در زندگی برای بهتر رشد کردن فرزندان خود داشته باشند.
تربیت معلم روز معلم

حجت الاسلام مهدی بذرکار مدیر حوزه علمیه شهداد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: آموزش و پرورش نقش اساسی در تربیت جوانان و نوجوانان دارند.

وی افزود: تربیت اسلامی وظیفه اصلی مدیران و مدارس در کشور بوده و معلمی که نتواند تربیت دینی را به بچه ها بیاموزد، نمی تواند معلم خوبی برای بچه ها  باشد.

مدیر حوزه علمیه شهداد با اشاره به این که والدين باید بیش از پیش بر تربیت فرزند نظارت داشته باشند، اظهار داشت: در اين زمان با توجه به تمركز بيگانگان بر تبليغات فرهنگي سوء در خانواده ها و رواج فرهنگ غربي در بين كودكان و نوجوانان والدين باید بیش از پیش بر تربیت فرزند نظارت داشته باشند تا بتوانند فرزندانی متخلق به اخلاق اسلامی را تربیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه تفکر دینی معلمان تأثیر بسزایی در تقویت علمی دانش آموزان و تربیت نسل ایده آل دارد، ابراز کرد: كودكان با ورود به مدرسه بيشترين تاثير پذيري را از دوستان و معلمان خود دارند.

حجت الاسلام بذرکار خاطرنشان کرد: معلمان نقشي پر رنگی در آموزش دانش آموزان دارند بنابراین اگر آنها متخلق به اخلاق حسنه و پايبند به احكام و قوانين ديني باشند به يقين مي توانند الگويي شايسته براي فرزندان به شمار آیند.

استاد حوزه علمیه شهداد با یبان این که نظام اداری کشور از غرب الگو می گیرد، ادامه داد: تقلید از غرب با اجرا کردن سبک زندگی اسلامی در کشور ناسازگاری دارد و زندگی امروزه موفق بوده که وابسته به قوانین غرب نباشد.

مدیر حوزه علمیه شهداد در پاسخ به این پرسش که وحدت رویه در عملکرد خانواده و آموزش و پرورش چه ثمراتی را متوجه کلان جامعه خواهد کرد؟ اظهار داشت: ارتباط والدین با معلمان در مدارس یکی از مهم ترین کارهایی بوده که باید پدر و مادر در زندگی خود برای بهتر رشد کردن فرزندان خود داشته باشند و باید معلم با والدین برای تربیت بچه ها هم فکر و یکنواخت باشند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در بعضی از مهدکودک های کشور به بچه ها آهنگ و رقص یاد می دهند و این با تربیت اسلامی ناسازگار بوده و بچه ها را نابود می کند.

حجت الاسلام بذرکار در پایان با اشاره به این که خواندن نماز در مدارس را باید اهمیت داد، گفت: معلمان می توانند در تربیت جوانان نقش بسزایی را داشته باشند و سبب رونق دین اسلام در کشور و جهان باشند./9707/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات