۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۵۳۰۵۸۷
امام جمعه صیدون باغملک:

راه اندازی مواکب عزاداری الگو برداری مناسبی از مراسم اربعین است

امام جمعه صیدون باغملک گفت: در در دهه اول محرم امسال در سراسر ایران اسلامی جوانان و نوجوانان با اینکه شغل و درآمد مالی خاصی ندارند؛ اما موکب های عزاداری امام حسین(ع) را به شکل گسترده و پرشوری راه اندازی کردند.
امام جمعه صیدون

حجت الاسلام مهدی بهمنی، امام جمعه صیدون باغملک در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، اظهار داشت: با توجه به حدیث قدسی از رسول اکرم(ص) قطعا با شهادت سیدالشهداء اباعبدالله الحسین(ع) یک حرارتی در مومنین به وجود می آید و این حرارت خاموش نخواهد شد.

امام جمعه صیدون در ادامه بیان داشت: سال به سال داریم مشاهده می کنیم که مردم ایران اسلامی به ویژه اقشار جوانان و نوجوانان و همین دو قشر بر فرض مثال در صیدون بدون سرمایه خاصی با اینکه شغلی هم ندارند موکب های عزاداری امام حسین(ع) را راه اندازی می کنند و نیز در دسته های عزاداری به طور باشکوهی شرکت خواهند کرد.

این کارشناس مسائل دینی و اجتماعی با اشاره به ولایت مداری مردم صیدون، تصریح کرد: راه اندازی موکب های عزاداری یک الگو برداری بسیار خوبی از مراسم عظیم اربعین حسینی است و در حقیقت مردم صیدون در ویژگی عشق و ارادت به ولایت و اهل بیت علیهم السلام در سطح استان خوزستان کم نظیر هستند و همیشه در حال اعتراض و پیگیری به دفتر امام جمعه برای اعزام مبلغ و روحانی برای این منطقه هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی صیدون ابراز داشت: امسال در تاسوعای حسینی یک تجمع پرشوری در حدود 8 هزار نفری برگزار شد که به نماد این منطقه تبدیل شده است و همچنین سخنران و مداح این تجمع بزرگ حجت الاسلام سپهر و حاج احمد خلف زاده بودند.

حجت الاسلام بهمنی در پایان گفت: این اجتماع حسینی برای دومین سال پیاپی و با حضور تمامی هیات های مذهبی بخش صیدون و روستاهای تابعه آن برگزار شد که حضور محبان اهل بیت علیهم السلام و عزاداران سید و سالار شهیدان در آن پرشور و کم نظیر بود.9453/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات