۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۳۰۵۶۸
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

ظلم و ستم های امروز در دنیا به علت فاصله گرفتن از حقیقت دین است

امام جمعه بیرجند گفت: ظلم و ستم های امروز در دنیا به علت فاصله گرفتن از دین حق و حقیقت دین است و متاسفانه آنچه در دنیا به عنوان دین مطرح می شود ابزاری در دست استعمارگران است و آن ها برای سلطه بر کشورها از این ابزار استفاده می کنند.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار با امام جمعه اهل سنت بیرجند اظهار داشت: خداوند انسان را طوری خلق کرده است که به هر مقصدی به تعلم دست پیدا می کند.

وی گفت: سایر موجودات اینگونه نیستند و انواع و اقسام جانواران تمام آنچه را که باید در زندگی داشته باشند را می‌دانند لذا این دانستن علم نیست بلکه نوعی غریزه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بشر در هر امری می تواند از راه علم وارد شود، افزود: علم دین از نظر ارزش سرآمد تمام علوم و رشته های علمی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه برخی از علوم در جوامع بشری ارزش حیاتی و برخی علوم نیز ارزش رفاهی دارند، تصریح کرد: ارزشمندترین علوم در جوامع بشری علومی است که ارزش حیاتی دارد.

وی با بیان اینکه اگر تمام این علوم از نظر ارزش با علم دین بسنجیم آن ها همه رنگ می بازند، ادامه داد: اگر بخواهیم ارزش حیات را بدانیم هیچ علمی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و تنها علم دین می‌تواند برای آن ارزش تعیین کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: علم دین با هیچ علمی و عالم دین نیز با هیچ عالمی قابل قیاس نیست و این عالم دین است که در راستای  تحقیق حقایق پیش می رود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: سرآمد بینش های عالم های دینی پیش از اینکه به احکام فرعی برسد به جهانشناسی، حق شناسی، خداشناسی، معادشناسی، پیغمبرشناسی و امام شناسی برمی گردد.

وی با بیان اینکه اگر فردی در این جهت به حق دست یافت خود و دیگران را نجات می کند، افزود: اگر هر انسانی به وسیله یک عالم دینی از جهل، خودپرستی، بت پرستی و شهوت پرستی نجات پیدا کند ارزش آن بیشتر از همه چیزی است که آفتاب بر آن می تابد.

امام جمعه بیرجند گفت: ظلم و ستم های امروز در دنیا به علت فاصله گرفتن از دین حق و حقیقت دین است و متاسفانه آنچه در دنیا به عنوان دین مطرح می شود ابزاری در دست استعمارگران است و آن ها برای سلطه بر کشورها از این ابزار استفاده می کنند./880/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات