۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۳۰۵۶۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ایران امن ترین کشور در سراسر دنیا است

نماینده مجلس خبرگان رهبری ایران امن ترین کشور در سراسر دنیا است، گفت: فلسفه سیاسی اجتماعی نبوت و امامت ایجاد امنیت در جوامع بشری است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در دیداری که با سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران و به همراه جمعي از فرماندهان عالي رتبه نيروي انتظامي با اشاره به اینکه نیروی انتظامی یکی از نهادهای بسیار سرنوشت ساز در نظام جمهوری اسلامی است، گفت: با وجود همه توطئه‌های فرهنگی، سیاسی و امنیتی به لطف و عنایت خاص حضرت حق و تدبیر نیروی مخلص و مقاوم نیرو انتظامی آرامش و امینت در کشور به صورت اعجاب آوری برقرار است.

وی افزود: امروز امنیت حاکم در ایران در هیچ کشوری از جهان چه کشورهای همسایه و چه آنانی که مدعی امنیت هستند، برقرار نیست.

آیت الله ری شهری برقراری امنیت را یکی از نیازهای مهم اجتماعی در جوامع بشری دانست و تاکید کرد: امیرمومنان علی(ع) فرمودند: شیر درنده بهتر از آن زمام داری است که ظلم می‌کند و زمامدار ستمگر نیز به از جامعه‌ای است که هرج و مرج در آن برقرار باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انسان در سایه امنیت می‌تواند به وظایف و تکالیف شرعی و فردی خود عمل کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی امینت همراه با عدالت است، گفت: در جامعه اسلامی نه تنها امینت باید در کنار عدالت باشد بلکه ارزش ها نیز باید حفظ شود.

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: امام علی(ع) در یکی از مناجات‌های خود می‌فرمایند: بارالها؛ خود شاهدی که من حکومت را به خاطر تحقق ارزش‌های دینی و ایجاد اصلاحات در جامعه و برقراری امنیت پذیرفتم؛ طبق صریح روایات فلسفه سیاسی اجتماعی نبوت و امامت ایجاد امنیت در جوامع بشری است.

آیت الله ری شهری ادامه داد: ایجاد و برقراری امنیت بسیار ارزشمند و بزرگ‌ترین عبادت است بنابراین در نظام اسلامی کاری که نیروی انتظامی انجام می‌دهد بسیار مهم به شمار می‌رود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطر نشان کرد: انسان هر عملی که انجام می‌دهد باید برای رضای خدا باشد./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات