۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۳۰۵۵۷
همزمان با پنجمین سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی؛

همایش «حماسه حضور» در بجنورد برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به در پیش بودن نوزدهم مهر، سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی در سال ۹۱، گفت: امسال همزمان با پنجمین سالروز سفر معظم له به این استان، همایش حماسه حضور در بجنورد برگزار می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست خبری که به مناسبت در پیش بودن 19 مهر، سالروز سفر رهبری به این استان برگزار شد، اظهار کرد: همایش بزرگ مردمی با عنوان «حماسه حضور» به مناسبت سفر مقام معظم رهبری به استان در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی با تشریح برنامه‌های گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان، از سفر تولیت آستان قدس رضوی به خراسان شمالی به همین مناسبت خبر داد و افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی 19 مهرماه جاری به مناسبت گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان، در همایش بزرگ مردمی با عنوان «حماسه حضور» سخنرانی خواهند کرد.

رییس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همایش بزرگ مردمی «حماسه حضور» از ساعت 9 صبح 19 مهرماه در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد آغاز خواهد شد.

وی سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی را مملو از برکات مادی و معنوی دانست و اظهار داشت: محتوای این سفر به دو بخش برکات مادی سفر و برکات معنوی سفر تقسیم می‌شود که این برکات، بنا به اذعان مسؤولان خراسان شمالی، باعث شد تا استان 20 سال به جلو افتد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به برکات مادی این سفر افزود: در آن زمان که اوضاع اقتصادی نا به سامان بود رهبر معظم انقلاب کمک‌های مادی فراوانی به استان کردند که یک تنفس عمیق برای خراسان شمالی بود.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، از این برکات مادی بهره‌مند شدند و یک سفر بی‌نظیر بود؛ ازاین‌رو باید این سفر را بسیار راه گشا برای استان خود بدانیم.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: هم‌اکنون به‌واسطه کمک‌های سفر رهبری، ما شاهد توسعه همه‌جانبه حوزه علمیه استان هستیم و باید بگوییم که این سفر مانند یک ابر پربار بود که بر همگان بارید.

وی برکات معنوی سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی در سال 91 را بسیار فراوان و وصف‌ناپذیر عنوان کرد و گفت: طی هشت روز سفر مقام معظم رهبری به استان، خراسان شمالی به جهانیان شناسانده شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: همان‌طور که 19 مرداد سالروز تأسیس این استان است باید 19 مهر به‌عنوان روز خراسان شمالی شناخته شود./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات