۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۵۳۰۵۵۵

افتتاح دفاتر پاسخگویی به سوالات شرعی در سراسر مصر

مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر مصر از افتتاح دفتر پاسخگویی به سوالات شرعی در مناطق مختلف کشور و حضور روحانیان مورد تایید الازهر خبر داد.
شیخ محیی الدین عفیفی رییس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع پژوهش‌های اسلامی از انتخاب 849 عالم دینی به عنوان «مسؤول پاسخگویی به سوالات شرعی» و ارسال آنها به شهرها و استان‌های مختلف مصر خبر داد.

محیی الدین العفیفی دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر با اعلام این خبر گفت: پس از برگزاری امتحانی برای انتخاب افرادی به عنوان مسؤولان پاسخگویی به سوالات شرعی که مورد تایید مجمع هستند، 849 تن از طلاب علوم دینی پس از موفقیت در آزمون کتبی و قبولی در آزمون شفاهی به این سمت انتخاب شدند.

وی افزود: به دلیل احتیاج و نیاز مناطق مختلف مصر به افراد مورد اعتماد در عرصه فتوا، مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر این آزمون را برگزار کرد تا بتواند افراد مورد اعتماد از نظر دینی و اخلاقی را انتخاب و به عنوان أمین خود در مناطق مختلف مصر ارسال کند.

دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی مصر با اشاره به افتتاح دفتر پاسخگویی به سوالات شرعی در سراسر کشور خاطر نشان کرد: افتتاح این دفاتر با هدف مقابله با ولنگاری در عرصه فتوا و پاسخ به درخواست‌های مکرّر مردم مبنی بر نیازمندی به متخصصان دینی وابسته به الازهر صورت پذیرفته است.

عفیفی ادامه داد: کمیته‌ای متشکل از علما و شخصیت‌های طراز اول علمی الازهر وظیفه گزینش و احراز صلاحیت علمی و اخلاقی طلاب را به عهده داشتند که پس از قبولی طلاب در امتحان کتبی، افراد واجد شرایط برای مصاحبه علمی به این کمیته معرّفی شدند.

این عالم اهل سنت مصر با اشاره به تشکیل کلاس‌های آمادگی تصدّی منصب صدور فتوا و پاسخگویی به سوالات شرعی، اعلام کرد که پس از گذراندن دوره تخصصی و تایید علما، افراد به شهرهای مختلف اعزام می‌شوند.

وی افتتاح دفتر پاسخگویی به سوالات شرعی در سراسر مصر را گام مهمی در عرصه مبارزه با صاحبان فتواهای شاذّ و گمراه کننده برشمرده و تصریح کرد: افتتاح این دفاتر دسترسی مردم به فتواهای صحیح را تسهیل کرده و نقش بسزایی در اصلاح مفاهیم اشتباه و مبارزه با افراط‌گرایی و غلوّ ایفا خواهد کرد./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات