۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۳۰۵۴۹
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حمایت از ناشر نباید سبب عدم حمایت از فرهنگ کتابخوانی شود

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حمایت از ناشر نباید سبب عدم حمایت از فرهنگ کتابخوانی شود، گفت: حمایت از ناشران و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه های کتاب در کشور است.
کاراندیش مروستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، علی اصغر کاراندیش مروستی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر هر کشوری بخواهد به رشد و توسعه پایداری برسد باید در آن تحقیق و پژوهش وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش در هر کشور زمانی میسر می شود که مطالعه باشد، گفت: اگر فرهنگ مطالعه در کشور نباشد، تحقیق و پژوهش و توسعه پایدار ایجاد نمی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در تمام جوامع یکی از شاخصه هایی که کشوری مورد ارزیابی قرار می گیرد مطالعه است و سرانه مطالعه را از کتب درسی و آموزشی جدا می کنند.

کاراندیش مروستی با بیان اینکه حمایت از ناشر نباید سبب عدم حمایت از فرهنگ کتابخوانی شود، تصریح کرد: حمایت از ناشران و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه های کتاب در کشور است.

وی ادامه داد: سال گذشته در مسابقه کتابخوانی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) 238 هزار نفر شرکت کردند و امسال نیز در این مسابقه 640 هزار نفر شرکت کردند و هشت کتاب در این مسابقه معرفی و مطالعه شد که 138 هزار نفر از این افراد کودکان بودند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سرانه مطالعه در جمهوری اسلامی ایران را نسبت به دیگر کشورها پایین دانست و خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی سال گذشته 255 کتابخانه اضافه کرد و سرانه این حوزه افزایش یافت.

کاراندیش مروستی اظهار کرد: اگر در جامعه ای از نظر مسائل سیاسی و اجتماعی روح پرسشگری و سوال در افراد افزایش پیدا کند مردم نیز خود به خود به سمت مطالعه می روند./880/پ203/ب1

ارسال نظرات