۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۳۰۵۲۱
معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام:

فاصله گرفتن خانواده ها از ارزش های دینی سبب بدحجابی در جامعه می شود

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام گفت: بدحجابی زنان و دختران جامعه را به نابودی و انحطاط می کشاند و دلیل این بی حجابی ها و عدم رعایت حجاب در جامعه امروز فاصله گرفتن خانواده ها از دین و ارزش های دینی است.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام، امروز در سالن اجتماعات دانشگاه ایلام اظهار داشت: امروزه مساله حجاب زنان و رعایت نکردن آن از سوی برخی از افراد دغدغه بسیاری از خانواده ها و جامعه است که باید هر چه سریعتر برای این مساله چاره ای اندیشیده شود.

وی افزود: در روایات و آیات قرآنی تاکید بسیار زیادی بر مساله حجاب شده است و در قرآن به صراحت درباره حجاب و نوع پوشش زنان اشاره شده است.

حجت الاسلام تقوایی خاطر نشان کرد: حجاب برای زن آرامش به ارمغان می آورد بنا به فرموده حضرت علی(ع) پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه آسایش و آرامش بیشتر و دوام زیبایی اوست.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام با بیان اینکه در دنیای امروز برخی افراد بر این عقیده خود پافشاری می کنند که داشتن حجاب ما را از زندگی اجتماعی محروم می کند و سبب گوشه گیری و افسردگی ما زنان می شود، گفت: در دین مبین اسلام  حجاب را نه تنها باعث گوشه گیری زن نمی داند بلکه بر این عقیده است که اگر زنان در جامعه با حجاب ظاهر شوند امنیت و آرامش فکری و روحی بیشتری به انجام فعالیت های اجتماعی خود می پردازند.

وی ادامه داد: زن باید گوهر وجودی خود را حفظ کند و همیشه در مقابل زیبایی های خود پرده و حریمی داشته باشد تا هر کسی قصد تعدی و دست درازی به زیبایی های او را نداشته باشد و این حجاب و حریم سبب می شود که او در اجتماع با فراغ بال و آسوده خاطر  به انجام فعالیت های اجتماعی خود بپردازد.

حجت الاسلام تقوایی تاکید کرد: خداوند حجاب را برای زنان واجب کرد تا از چشم بیمار دلان و هوس بازان در امان باشند و زن گوهر گرانبهایی است که وظیفه مهم و اساسی آن تربیت فرزندان صالح است.

این مدرس حوزه عنوان داشت: اما چرا دین اسلام تا این حد بر حجاب زن تاکید کرده است فلسفه وجوب حجاب برای زن به خاطر تفاوت های فیزیکی و روحی میان زن و مرد است و حجاب برای زن آرامش و آسایش را به ارمغان می آورد و حجاب به زن کرامت و ارزش می دهد شخصیت او را تقویت می کند.

وی تصریح کرد: بدحجابی زنان و دختران جامعه را به نابودی و انحطاط می کشاند  و دلیل این بی حجابی ها  و عدم رعایت حجاب در جامعه امروز فاصله گرفتن خانواده ها از دین و ارزش های دینی و مذهبی است که اگر دین و مذهب در خانواده ها نهادینه شود ما هیچ وقت شاهد این چنین بی بند و باری ها و روابط آزاد دختران و پسران نخواهیم بود.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام با اشاره به حدیثی از امیرمومنان بیان داشت: امام علی(ع) در خصوص تربیت دینی فرزندان خود می فرماید؛ فَبَادَرْتُک بِالْأَدَبِ قَبْلَ أَنْ یَقْسُوَ قَلْبُک؛فرزند عزیزم، من در آغاز جوانی ات به ادب و تربیت تو مبادرت کردم، پیش از آنکه عمرت به درازا بکشد و دلت سخت شود.

وی اضافه کرد: این فرمایش حضرت علی(ع) خود تاییدی بر این مطلب است که از همان ابتدا باید سکانداری تربیت فرزندانتان را در دست داشته باشید و حجاب و عفاف را در وجود آنها نهادینه کنید  البته زمانی توفیق خواهیم یافت که فرزندانی صالح تربیت کنیم که خود صالح و درست رفتار کرده باشیم./۸۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات