۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۵۳۰۵۱۴
مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی:

 تربیت دینی مردم خروجی فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی باشد 

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی، مبارزه با خرافات و موهومات ایجاد شده در حوزه دین را از رسالت های مهم دانست و گفت: باید تربیت دینی مردم خروجی فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی باشد.
حجت الاسلام حاتمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام احمد حانمیان مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی امروز در جمع کارکنان تبلیغات اسلامی هرمزگان در سالن کنفرانس این اداره کل گفت: در جامعه اجتماعی، انسان ها نقش های متفاوتی دارند و هرکس در حد توان و استعداد خود در نظام اجتماعی کارکردهایی دارد.

وی در ادامه افزود: در جامعه اجتماعی، میزان ارزشمندی و ارزش گذاری کارکردهای افراد متفاوت است درحالی که فعالیت در نظام دینی بر اساس کارکردهای ظاهری ارزش گذاری نمی شود چراکه دین تلاش می کند تا  انسان ها نگاهی دینی و انسانی به یکدیگر داشته باشند.

 مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه نقش ها و کارکردها در نگاه مردم متفاوت است تصریح کرد: نقش و کارکرد کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی از آن جهت دارای اهمیت است که در راستای تربیت دینی و آگاهی بخشی به عموم مردم نقش آفرینی می کنند و نقش آنان در نزد پروردگار ارزشمند است.

حجت الاسلام حاتمیان در ادامه، کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی را مروج آموزه های دینی و شریعت دین معرفی کرد و گفت: اگرچه فعالیت در نهاد مقدس سازمان تبلیغات اسلامی دارای فضیلت هایی است اما مشکلات و ناملایماتی نیز وجود دارد که کارکنان نباید مغلوب این مشکلات و ناملایمات شوند.

وی اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی دارای سیاست ها و ماموریت ها و رسالت هایی است که استقرار روحانیون در روستاها یکی از مهمترین این رسالت هاست و حضور مبلغی آگاه و توانمند در مناطق روستایی آثار و برکاتی را در پی دارد که کاهش آسیب های اجتماعی و حفظ بنبان خانواده از مهمترین آنهاست.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر آگاهی، شناخت و دقت کافی در انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در مناطق شهری و روستایی گفت: مبلغان باید در راستای توسعه هر چه گستره تر شدن دامنه کارکردها و عملکرد مناسب خود در مناطق تحت پوشش تلاش کنند.

حجت الاسلام حاتمیان با بیان اینکه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی دارای پیچیدگی های خاصی است تصریح کرد: فعالیت های هیئات مذهبی، مساجد،  فعالان فرهنگی و ... درهم تنیدگی شده و تاثیرگذاری بیتشر در کارها و فعالیت ها نیازمند رابطه ای منطقی بین فعالیت ها و عاملان این فعالیت هاست.

وی، رمز موفقیت هر نهاد و سازمانی را همدلی و تعامل ارزشمند فعالان در حوزه های مختلف عنوان کرد و افزود: کارشناسان نهاد مقدس سازمان تبلیغات اسلامی به منظور خروجی بهتر برنامه ها و کسب موفقیت هایی در زمینه فعالیت خود، باید با نگاهی کاملا مشخص برنامه ریزی کنند و به اجرای برنامه های تدوین شده اهتمام جدی ورزند.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی، گسترش خرافات و موهومات در مراسمات و آیین ها و فرهنگ دینی را آسیب جدی خواند و تاکید کرد: نمود این خرافات در گسترش بی رویه اماکن زیارتی است، به این معنا که قدمگاه ها، زیارتگاه ها و بقاع فراوانی در استانهای کشور ساخته شده که هیچ مستند تاریخی ندارند.

حجت الاسلام حاتمیان ادامه داد: این درحالی است که می بایست به جای ساخت این اماکن و قدمگاه ها در کشور به ساخت مسجد و پرستش خدای یگانه می پرداختیم، در ساخت قدمگاه ها و زیارت گاه ها، هم سطح عمومی جامعه و شیادان سودجو و هم شبکه تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی مقصرند چراکه آن گونه که باید، آگاهی بخشی در سطح عالی صورت نگرفته است.

وی در ادامه، مبارزه با خرافات و موهومات ایجاد شده در حوزه دین، نهضت عاشورا، مهدویت و سایر موارد از رسالت های مهم و اساسی سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت: فعالیت ها و کارکردهای نهاد مقدس سازمان تبلیغات اسلامی باید به تربیت دینی مردم منجر شود، در این صورت تلاش های این نهاد خروجی خوبی دارد.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان پیرامون فعالیت های انجام شده در استان مطالب مبسوطی را بیان کرد./851/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات