۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۳۰۵۰۹
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری:

عامل اصلی شهادت امام حسین بی بصیرتی مسلمانان بود

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه عاشورا مولود سقیفه است، گفت: عامل شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش عدم بصیرت و معرفت مسلمانانی همچون خوارج بود.
حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، شب گذشته در همایش حماسه اشک‌ها که با حضور آیت الله حسینی مازندرانی، مسؤولان و مردم ولایتمدار شهرستان در مسجد امام حسین(ع) شهرری برگزار شد، گفت: برخی اذعان دارند شیعیانی که به امام حسین(ع) نامه نوشتند همانها ایشان را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه مردم ساکن در کوفه که به امام نامه نوشتند چهار دسته بودند، اظهار داشت: نخستین گروه شیعیان خالص مانند حبیب بن مظاهر بودند که بر امام حسین(ع) نامه نوشتند و از ایشان خواستند تا حکومت را در دست بگیرد این گروه هرگز در مقابل امام حسین(ع) موضع نگرفته و به لشکر دشمن ملحق نشدند بلکه برخی از آنان امام را نیز یاری دادند و در نهایت به شهادت رسیدند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به دسته دوم ابراز کرد: گروه دیگر علویان سیاسی بودند اعتقاد آنان به امامت و جانشینی حضرت علی(ع) به گونه‌ای که گروه نخست به آن معتقد بودند، نبود آنان خلیفه اول و دوم را قبول داشتند و آن دو خلیفه را به حضرت علی(ع) ترجیح می‌دادند ولی به خلیفه سوم ایراد وارد می‌کردند.

وی در خصوص دسته سوم که خوارج نام داشتند گفت: خوارج افرادی مقدس نما، بی بصیرت، بی‌معرفت و نادان بودند که معاویه آنان را تقویت می‌کرد البته خوارج نه تنها با امام علی(ع) و بلکه با معاویه نیز مخالف بودند اما چون دستشان به معاویه نمی‌رسید که او را به قتل برسانند معاویه را رها کرده بودند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در ادامه امویان را دسته چهارم ساکن در شهر کوفه بیان کرد و اظهار داشت: این دسته نیز همانند دیگر گروه‌ها برای امام نامه نوشتند و از ایشان دعوت کردند. اما باید توجه داشت که انگیزه‌های متفاوتی در این نامه‌ها وجود داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مروی اضافه کرد: کسانی که آمدند و با امام حسین(ع) جنگیدند خوارج و امویان بودند و عده کمی از توابین در میان لشکر عمر سعد حاضر شدند بنابراین کسانی که می‌گویند شیعیان امام را دعوت کردند و با او جنگیدند درست نیست.

وی با بیان اینکه اسلام پس از رحلت رسول خدا آفت زده شد و امام حسین(ع) برای آفت زدایی از اسلام به شهادت رسیدند، گفت: یزید فردی خبیث و پلید بود او عصاره انحرافی بود که در مدت 50 سال پس از رحلت رسول خدا در جامعه اسلامی بوجود آمده بود بنابراین امام با توجه به این شرایط دیدند که اگر امور مسلمین به دست یزید سپرده شود چیزی از اسلام باقی نخواهد ماند بر همین اساس دست به قیام زدند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با تاکید براینکه عاشورا در سقیفه شکل گرفت گفت: اگر وصیت پیامبر(ص) پس از رحلت ایشان اجرایی می‌شد هرگز عاشورایی رخ نمی‌داد. پیامبر(ص) فرمودند: که تمسک به عترت و قرآن تنها را نجات بشریت است.

وی با بیان اینکه خوارج افرادی اهل عبادت بودند به طوری که پیشانی آنان به سبب سجده‎های طولانی پینه بسته بود، خاطر نشان کرد: عدم بصیرت سبب شد خوارج در برابر امام قد علم کنند و ایشان را به شهادت برسانند بنابراین دینداری باید همراه با بصیرت باشد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات