۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۳۰۵۰۴
دبير جامعه روحانيت كاشان:

كاري كه رنگ و بوي خدايي دارد ماندگار است

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: اگر مي خواهيم كار ماندگار، سودمند و اثرگذار انجام دهيم، بايد كار را براي خدا انجام داد و يا آن را به دست خدا سپرد و تا كار رنگ و بوي خدايي نداشته باشد ماندگار نيست.
حجت الاسلام شاه فضل

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل، يكشنبه شب در مسجد امام خميني(ره) در تفسيرآيه 32 سوره توبه كه مي فرمايد ‹‹يُرِيدُونَ أَن يُطْفُِواْ نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ يَأْبىَ اللَّهُ إِلَّا أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ كَرِهَ الْكَفِرُونَ›› گفت: در آيات قبل سوره توبه در زمينه مشركين و اهل كتاب خداوند مطالبي را بيان فرمود كه مشركين اجازه زندگي در مسجد الحرام و اجازه ورود به مكه را هم نداشتند و اهل كتاب نيز اگر مي خواستند در مكه زندگي كنند بايد مبلغي را بعنوان جزيه پرداحت كنند.

وي افزود: در اين آيه خداوند به پيامبر هشدار مي دهد مراقب دو گروه مشركين و اهل كتاب باشند چرا كه ‹‹يُرِيدُونَ أَن يُطْفُِواْ نُورَ اللَّهِ›› مي خواهند نور خدا را با ‹‹بِأَفْوَاهِهِمْ›› دهان خود خاموش كنند كه اين كار مانند اين است كه با دهان خود بخواهند خورشيد را خاموش كنند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند در ادامه مي فرمايد ‹‹وَ يَأْبىَ اللَّهُ إِلَّا أَن يُتِمَّ نُورَهُ›› خداوند امتناع مي‌كند از اينكه كسي بخواهد نور او را خاموش كند چرا كه خداوند ‹‹يُتِمَّ نُورَهُ›› نور خودش را به پايان مي رساند و كاري را كه بخواهد انجام مي دهد ‹‹وَ لَوْ كَرِهَ الْكَفِرُونَ›› كافر هرچقدر هم كه ثروتمند و قدرتمند باشد نمي تواند در برابر نور الهي مقاومت كند.

وي افزود: در طول تاريخ پيامبران الهي آمدند اما از جهتي كارآنها به نتيجه نرسيد كه نمونه  آن حضرت نوح بود كه 950 سال پيامبري كرد و بعد از اين مدت حدود 40 تا 50 نفر بيشتر به او ايمان نياوردند ضمن اينكه عمرهاي آن دوره طولاني بود بنابراين همه اديان الهي در همه دوران پيامبران الهي تا زمان پيامبراكرم(ص) تحريف شده است.

دبير جامعه روحانيت كاشان ادامه داد: در زمان پيامبر اكرم هيچ ديني زنده نمانده است و همه اديان به نوعي تحريف شدند و اين در حاليكه  است كه خداوند مي فرمايد نور خودش را به پايان مي رساند اما با اين وجود همه اديان تحريف شدند و حتي آن مقداري از دين اسلام هم كه سالم ماند به وسيله گروه خاصي از شيعيان بود.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اينكه در روايات است كه امت اسلام 73 فرقه مي شوند و از اين فرقه ها تنها يك فرقه برحق است و بقيه همه باطل هستند، گفت: حتي اهل تشيع نيز به مروز زمان با تحريف هايي روبرو شد و شيعه اسماعليه و هفت امامي و هشت امامي شدند.

وي افزود: خداوند مي خواهد بگويد، اگر ما دين را به اميد بشريت حتي به اميد پيامبران الهي بگذاريم تا دين را نگه دارند اين اتفاق رخ نخواهد داد و تنها در يك صورت دين زنده مي ماند و به آخر مي رسد و آن نيز در صورتي است كه خدا بخواهد دين پايدار نخواهد ماند.

دبير جامعه روحانيت كاشان، گفت: همه پيامبران الهي آمدند وهمه نيز تلاش كردند اما خداوند تا خودش نخواهد دين او پايدار نخواهد بود و اين در حالي است كه انجيل و تورات و زبور را كه خداوند آورده بود تحريف شدند اما قرآن تحريف نشد.

به گفته وي، خداوند سيستم دنيا و انبيا را به گونه اي طراحي كرده است كه جلو تحريف ساير اديان را نگيرند بلكه جلو تحريف يك دين را بگيرند از اين رو جلو تحريف اسلام و قرآن را گرفت.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: برخي معتقد هستند قرآن به اندازه اي زيبا ولطيف است كه اگر كسي بخواهد مثل قرآن را بياورد نمي تواند چون قرآن دست نيافتني است و برخي هم معتقدند هرچند كه قرآن دست نيافتني است اما اگر كسي بخواهد قرآن را تحريف كند، خداوند اجازه تحريف قرآن نمي دهد.

وي يادآور شد: خداوند مي فرمايد من خودم از دين مراقبت كردم از اين رو كساني، كه به دنبال تحريف دين و اسلام و قرآن هستند، با پيامبر با قرآن مسلمانان جنگ نمي كنند بلكه با خدا جنگ مي‌كنند.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: اگر مي خواهيم كار ماندگار، سودمند و اثرگذار انجام دهيم بهتر است، بايد كار را براي خدا انجام داد و يا آن را به دست خدا سپرد، از اين رو خداوند مي فرمايد آنچه دست در اختيار شما است از بين خواهد رفت حتي اگركار خوبي باشد و تنها آنچه در اختيار خداوند است باقي و پايدار است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: انسان اگر قصد دارد كار ماندگار و اثرگذار انجام دهد بايد آن را به دست خدا بسپارد به اين معني كه هركار خيري را فقط بايد براي خاطر خدا و رضايت خدا انجام داد.

به گفته وي، خداوند نمي خواهد دين خود را تحميل كند بلكه مي خواهد انسانها به مرحله اي از بلوغ فكري برسند كه خودشان تشنه عدالت و رفع ظلم شوند./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات