۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۵۳۰۴۸۳

فعالیت ۸۰۰ روحانی و مبلغ حوزوی در مدارس آذربایجان‌شرقی

معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی ۸۰۰ روحانی در هزار و ۲۰۰ مدرسه استان برای اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات شرعی دانش‌آموزان حضور دارند.
تربیت معنوی دانش آموزان

طاهر علمی، معاون پرورشی آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که تعداد مدارس پسرانه و دخترانه فعال در استان با تعداد روحانیان و مبلغان حوزوی همخوانی ندارد، اظهار داشت: امیدواریم برای تأمین مبلغان مدارس آموزش و پرورش چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

وی با بیان این‌که امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی ۸۰۰ روحانی در  هزار و ۲۰۰ مدرسه استان برای اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات شرعی دانش‌آموزان حضور دارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با کمبود روحانی مواجه هستیم که با تلاش و همکاری متولیان حوزوی انتظار می رود این معضل برطرف شود.

علمی با اشاره به این‌که تابستان سال جاری ۶۵ نمازخانه در مدارس استان احداث شده است، گفت: اکنون اکثر مدارس مجهز به نمازخانه هستند که امیدواریم خیرین مدرسه‌ساز، در راستای تجهیز نمازخانه‌ها نیز همت مضاعف داشته باشند، ضمن این‌که مساعدت حوزویان برای حضور حداکثری مبلغان در مدارس را نیازمندیم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که ارتقای سطح معنوی و معرفتی دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان جامعه مورد تأکید است، گفت: در حال حاضر ۴۴ دارالقرآن در سطح استان فعالیت می‌کند که نزدیک به ۸۰۰ نفر در این دارالقرآ‌ن‌ها قرآن‌آموزی می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که توجه به حفظ قرآن، برپایی نماز جماعت و بیان احکام از جمله اولویت‌های پرورشی و تربیتی در مدارس است، گفت: امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی آئین زنگ نماز برای آشنایی دانش‌آموزان با این فریضه واجب الهی در تمامی مدارس برگزار شد که ائمه جمعه سراسر استان در این مراسم مشارکت گسترده داشته اند.

علمی با بیان این‌که هدف از قیام عاشورا زنده نگاه داشتن نماز و ترویج فرایض دینی از جمله امر به معروف و نهی از منکر بوده است، تصریح کرد: اعتقاد داریم نظام آموزشی کشور باید در کنار توجه به کسب علم و دانش از سوی دانش‌آموزان به ترویج آموزه‌های دینی نیز نگرش ویژه داشته باشد./935/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات