۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۳۰۴۷۵
چند خبر کوتاه از جامعه الزهرا

دوره عالی فقه در جامعه الزهرا راه اندازی شد

راه اندازی دوره عالی فقه، ثبت نام طرح«حوزه آزاد»، اعلام شرایط ثبت نام کاروان اربعین و برگزاری مراسم عزای حسینی در مهدکودک جامعه الزهرا(س) بخشی از اخبار این مرکز حوزوی خواهران است.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آصفی نظر، مدیر مرکز تخصصی فقه و اصول با اشاره به این که برای نخستین بار دوره عالی فقه از نیمه اول سال تحصیلی ۹۶ -۹۷ در جامعه الزهرا (س) راه اندازی شد، اظهار داشت: این دوره ویژه آن دسته از طلاب فارغ التحصیل سطح۴ فقه و اصول است که علاوه بر توانایی لازم، شرایط تمحض در مباحث علمی و رسیدن به مرحله اجتهاد را دارند.

وی ادامه داد: این دوره در دو مرحلة «فهم و تبیین آراء و نظریات فقها در مسائل مختلف» و «پژوهش در مسائل فقهی و اصولی و نظریه‌پردازی» طراحی شده که هر بخش در مدت چهار سال اجرا می شود.

آصفی افزود: جهت پذیرش در سال اول این دوره، بیش از بیست نفر از خواهران واجد شرایط اولیه به مصاحبه علمی دعوت شدند که از میان آنها ۱۲ نفر موفق به راه یابی به این دوره شدند.

وی با اشاره به اینکه کلاس های این دوره در دو گروه شش نفره برگزار می شود خاطرنشان کرد: طلاب هر گروه هر روز در یک درس فقه و یک درس اصول هر کدام به مدت ۹۰ دقیقه شرکت می کنند.

مدیر مرکز تخصصی فقه و اصول جامعه الزهرا(س) شیوه کلاس های این دوره را شاگرد محور با نظارت استاد عنوان کرد و گفت: در این کلاس ها طلاب موظفند پژوهش های مشتمل بر تبیین و نقد را ارائه و با انتخاب مستدل یک نظر، از آن دفاع کنند.

گفتنی است، حجج اسلام والمسلمین سید محمدعلی مدرسی یزدی و محمد تعظیمی فر اساتید فقه و جعفر بستان نجفی و سعید واعظی اساتید اصول این دوره علمی هستند.

ثبت‌نام طرح «حوزه آزاد» آغاز شد

حجت الاسلام علیرضا حاجی زاده، معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا(س) با اعلام این خبر گفت: خواهران طلبه از جمله طلاب جاری، فارغ‌التحصیل ایرانی و غیرایرانی جامعه‌الزهرا(س) و دیگرحوزه‌های ‌علمیه و مدارس المصطفی می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: هیچگونه محدودیت در انتخاب درس از جمله رعایت پیش‌نیاز، تعداد درس انتخابی و مقطع تحصیلی وجود ندارد.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه تشکیل هر کلاس، منوط به ثبت‌نام حداقل ۵ نفر است، عنوان کرد: طلاب حضوری مشغول به تحصیل در جامعه‌الزهرا(س)، در صورت حضور منظم در کلاس، بر اساس آیین‌نامه، از شرکت در کلاس آن درس معاف می شوند و فقط در امتحان آن درس شرکت خواهند کرد.

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا(س) افزود: علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام در شیفت صبح به دفتر برنامه‌ریزی درسی واقع در جامعه‌الزهرا(س)، آموزشگاه امام رضا(ع)، ساختمان شهید مطهری، طبقه همکف، اتاق ۳۰۶ و در شیفت عصر به مدرسه علمیه نیمه‌وقت عصر واقع در جامعه‌الزهرا(س)، آموزشگاه امام‌رضا(ع)، ساختمان‌شهید‌بهشتی، طبقه‌سوم، اتاق ۲۰۳ مراجعه کنند.

وی زمان ثبت‌نام را از یکشنبه ۱۶ مهر تا شنبه ۲۲ مهر ماه عنوان کرد.

شرایط ثبت نام در کاروان همپای قافله جامعه الزهرا(س)

شرایط ثبت نام در کاروان همپای قافله جامعه الزهرا(س) اعلام شد

ثبت نام برای متقاضیانی که در کاروان اربعین همپای قافله جامعه الزهرا(س) در سنوات گذشته حضور داشته اند، امکان پذیر نمی باشد(زائر اولی باشد).

همچنین  امکان ثبت نام طلاب سال اول و دوم سطح دو وجود ندارد.

داشتن رضایت نامه کتبی والدین و تعهدنامه رسمی الزامی برای ثبت نام الزامی است

 پرداخت هزینه سفر(۴/۰۰۰/۰۰۰ ریال)، داشتن سلامت جسمانی و حداکثر سن ۵۰ سال، رعایت قوانین و ضوابط ستاد اربعین از دیگر شرایط ثبت نام رد کاروان همپای قافله جامعه الزهرا(س) بریا طلبا خواهر است.

مراسم عزای حسینی در مهدکودک جامعه الزهرا(س) برگزار شد

ملیحه عرب خزائلی،مدیرکل اداره امور طلاب و خانواده جامعه الزهرا(س) با اعلام این خبر گفت: ۲۵۰ نفر از کودکان ۶ ماه تا سه سال مهد شکوفه های بهار به همراه مادران و مربیان خود در این مراسم حضور داشتند.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های قبلی، همه کودکان با پیراهن علی اصغر و سربندهای مزین به نام مبارک اهل بیت (ع) آراسته شدند و حال و هوای دلها را کربلایی کردند.

عرب خزائلی با بیان اینکه در این مراسم، شاهد حضور پرشور مادران شیرخوارگان بودیم، تصریح کرد: مراسم با تلاوت قرآن توسط گروه همخوانی کودکان آغاز شد و در ادامه سرود مدافعان حرم توسط یکی از کودکان مهد اجرا شد.

وی افزود: برنامه بعدی این مراسم به گروه سرود کودکان ۵ سال تعلق داشت که با صداهای گرم خود به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) عرض ارادت کردند.

مدیرکل اداره امور طلاب و خانواده جامعه الزهرا(س) گفت: در پایان این همایش مرثیه خوانی و سینه زنی توسط مداح اهل بیت (ع) بود./968/پ۲۰۴/ی

ارسال نظرات