۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۵۳۰۴۷۳

بازدید امام جمعه تبریز از چند مدرسه علمیه/ برگزاری نخستین جلسه اخلاق

رییس عالی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی از مدارس علمیه فعال در شهر تبریز بازدید کرد و با طلاب این مراکز علوم اسلامی به گفت‌وگو پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و رییس عالی حوزه علمیه استان امروز در اقدامی ارزشمند و بدون اطلاع قبلی در تعدادی از مدارس علمیه تبریز حضور یافت و به بررسی مشکلات این مراکز علوم دینی پرداخت.

وی ابتدا با حضور در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) با روحانیانی که اخیراً به لباس روحانیت ملبس شده اند؛ دیدار کرد و در سخنانی بر اهمیت تبلیغ دین از دیدگاه آیات قرآن و احادیث تأکید کرد و اظهار داشت: روحانیت به عنوان مرزبان اعتقادات دینی مردم رسالت خطیری در ترویج اخلاق و معنویت در جامعه بر عهده دارد.

امام جمعه تبریز همچنین در این دیدار از کلاس‌های درس مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بازدید و سپس با حجت الاسلام مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه استان دیدار کرد و گفت: احیای جایگاه حقیقی و تاریخی حوزه علمیه آذربایجان و تبریز باید در اولویت قرار گیرد، در این راستا توسعه مدارس علمیه مدنظر است.

همچنین حجت الاسلان مطهری‌اصل، به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در طول ماه‌های گذشته پرداخت و اظهار داشت: امسال درخواست‌هایی مبنی بر احداث مدرسه علمیه جدید در شهرهای مختلف بدست رسیده که تحقق تمامی این موارد نیازمند تأمین بودجه و مشارکت خیرین است.

بنابر این گزارش، امروز نخستین جلسه درس اخلاق حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی نیز در حوزه علمیه تاریخی طالبیه با حضور علما و فضلای حوزوی استان برگزار شد.

امام جمعه تبریز همچنین از کلاس‌های درس مدرسه علمیه طالبیه بازدید و سپس با حضور در مسجد جامع تبریز با حجت الاسلام صادقیان، مدیر حوزه علمیه طالبیه دیدار کرد. این مرکز علوم دینی ویژه تحصیل طلاب سطوح عالی حوزوی است./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات