۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۳۰۴۶۶
حجت الاسلام کرباسی:

بی‌توجهی به معیار دینی معلمان به ضرر دانش آموزان تمام می‌شود

مدیر جامعه امیرالمؤمنین شهر ری گفت: بی‌توجهی به تفکر دینی معلمان در تقویت علمی دانش آموزان و تربیت نسل ایده آل نتیجه شایسته ای نداشته و خسران و زیان فرزندان را به همراه خواهد داشت.
حجت الاسلام کرباسی مدیر جامعه امیرالمؤمنین شهر ری

حجت الاسلام محمدرضا کرباسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: در همه زمینه های که رشد فرزندان و سعادت آینده جوانان را تضمین می کند، والدین و نهادهایی که در این میان در ارتباط اند، مسئول هستند.

مدیر جامعه امیرالمؤمنین شهر ری با متفاوت خواندن نگاه افراد نسبت به تربیت تصریح کرد: برخی تربیت را مسأله ای مادی و آماده کردن فرزندان برای زندگی ظاهری و مادی خلاصه می کنند که این قطعا ناکافی و ناکارآمد است و نتیجه ارزشمندی را به دنبال نخواهد داشت؛ اما کسانی که از جنبه‌های مختلف مادی، معنوی و اخروی به تربیت فرزندانشان می پردازند، دغدغه تربیت اولادشان را دارند؛ در مسأله تربیت باید در محدوده مسائل مادی و معنوی احساس مسؤولیت کنیم.

وی بر ضرورت هماهنگی خانواده ها و ارگان های تربیتی در پرورش فرزندان تأکید کرد و گفت: طبیعی است که اگر وحدت رویه ای بین خانواده‌ها و آموزش و پرورش در تربیت بچه‌ها نباشد، نتیجه آن خنثی‌کردن تلاش های یکدیگر خواهد بود.

ضرورت همسویی خانواده ها و نهادهای مسؤول در امر تربیت

حجت الاسلام کرباسی افزود: امروزه خانواده ها تلاشی را در راستای تربیت فرزندانشان انجام می دهند که اگر این تلاش‌ها با فعالیت های آموزش و پرورش در ارتباط نباشد، نتیجه آنها بی‌فایده خواهد بود؛ بنابراین باید خانواده ها و نهادهای مسؤول در این زمینه همسو باشند و در راستای تکمیل یکدیگر حرکت کنند.

مدیر جامعه امیرالمؤمنین شهر ری با اشاره به همسویی فعالیت های تربیتی خانواده ها و جامعه تصریح کرد: در تربیت فردی دانش آموزان بیشتر خانواده‌ها و در مورد مسائل اجتماعی بیشتر مدارس مسؤول هستند و باید در این راستا همسو باشند و یکدیگر را تکمیل کنند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که تفکر دینی معلمان چه تأثیری در تقویت علمی دانش آموزان و تربیت نسل ایده آل دارد، خاطرنشان کرد: در مسائل بسیار حساس و مهمی که به نظر می آید تا اندازه ای مورد غفلت واقع شده، این مسأله است که ما در سال های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب، مسئولان حساسیت بیشتری داشتند و معلمان و دبیرانی را در مدارس به کار می‌گرفتند که هم خود تربیت یافته دینی بوده و انگیزه مذهبی داشته باشند و هم بتوانند به تربیت فرزندان با نگاه دینی سامان دهند، اگر این مسأله لحاظ نشود و مورد بی توجهی قرار بگیرد، نتیجه شایسته ای نداشته و خسران و زیان فرزندان را به همراه خواهد داشت./822/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات