۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۳۰۴۵۷
امام جمعه گلپایگان مطرح کرد؛

واگذاری تربیت فرزندان به دیگران نشانه سهل انگاری والدین

حجت الاسلام علاء الدینی واگذاری تربیت را مانعی در راه تربیت فرزندان عنوان کرد و گفت: امروزه متأسفانه مسؤولیت تربیت به دیگری واگذار می شود و والدین، مدارس، رسانه ها و دوستان وظایف تربیتی خود را انجام نمی دهند.
حجت الاسلام علاءالدینی امام جمعه گلپایگان

حجت الاسلام محمد علاءالدینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: امروزه موانع زیادی در راه تربیت وجود دارد و به همین مقدار که موانع زیاد شده، مسئولیت هایی که راجع به تربیت فرزندان است، زیاد می شود.

امام جمعه گلپایگان گفت: زمانی بحث فضای مجازی به این ترتیب وجود نداشت و به این سهولت در اختیار نبود، اما امروزه متأسفانه این فضا در اختیار است و توسط دشمنان نیز به صورت هدفمند مدیریت می شود.

وی با بیان این که هدف دشمنان از ورود فضای مجازی به خانواده ها، از بین بردن حیا در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: همان نقشه ای که صلیبی ها راجع به آندلس به کار بردند، امروز در فضای مجازی در مقیاس وسیع تری اجرا می شود.

امروزه فضای مجازی به صورت هدفمند توسط دشمنان مدیریت می شود

حجت الاسلام علاءالدینی درباره دسترسی آسان به فضای مجازی و آسیب های آن افزود: در گذشته اگر خانواده ها توجهی به تربیت نداشتند، این فضاها به سهولت در دسترس نبود، اما امروزه فضای مجازی به صورت هدفمند مدیریت می شود و دسترسی به این فضاها به راحتی صورت می گیرد.

امام جمعه گلپایگان ضمن بیان روایتی از رسول خدا(ص) اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند وای بر پدران مؤمن در آخرالزمان، علت این فرمایش از حضرت سؤال شد ایشان فرمودند پدران در آخرالزمان به فکر تمامی نیازهای فرزندانشان هستند اما به فکر تربیت آنها نیستند؛ بنابراین این هشدارها از قبل داده می شود؛ در این باره جمله زیبایی است که فرزندان آن چیزی نمی شوند که ما می خواهیم بلکه فردی می شوند که ما هستیم.

مرور زمان در سرعت گناهان پنهانی اثرگذار هستند

وی افزود: امروز به خاطر موانع در راه تربیت و همگانی شدن گناه و ضیق شدن محدوده گناه، تربیت مشکل شده است، اما امروزه فرزندان در بستر استراحت در اتاق خود می تواند گناهانی را انجام دهند و گناهان پنهانی سرعت پیدا کرده است.

حجت الاسلام علاءالدینی با اشاره به اهمیت ندادن والدین نسبت به تربیت فرزندانشان تصریح کرد: در دوره کنونی والدین نیز اشتغالات ذهنی شان به حدی زیاد شده که به فکر همه چیز هستند، اما به تربیت فرزندانشان توجه زیادی نمی کنند که روایات ذکر شده از پیامبر گرامی اسلام(ص) امروزه مشهود و تأویل شده است؛ یا به فکر تربیت فرزندانشان نبوده و یا برای آن جایگاهی قائل نیستند و برخی نیز از تأثیرگذاری بر فرزندانشان ناامید شده اند، اما در قرآن می خوانیم که از رحمت خدا ناامید نباشید چرا که با فطرت پاکی که در جوانان وجود دارد، می توان بر روی آنها تأثیر گذاشت.

متولیان تربیت فرزندان وظایف تربیتی خود را به خوبی انجام نمی دهند

امام جمعه گلپایگان گفت: مانع دیگر در زمینه تربیت مسأله تواکل است، یعنی در زمان کنونی مسؤولیت تربیت به دیگری واگذار می شود، به این صورت که والدین از مدرسه انتظار دارند و بالعکس و همچنین این دو از رسانه انتظار داشته و رسانه نیز در این مسأله دوستان را سهیم می داند، یعنی دور باطلی شکل می گیرد که افراد وظایف خود را به نحو احسن انجام نمی دهند و به دیگری واگذار می کنند، شاید دلیل آن هزینه بر بودن و یا نیازمند دغدغه بودن تربیت باشد.

وی در پایان به نقش اثرگذار تفکرات سکولار در تربیت فرزندان اشاره کرد و اظهار داشت: گاهی در حاکمیت بیان می شود که به فکر دنیای شما بوده و به فکر آخرت مردم نیستیم و تفکرات الحادی و سکولار نیز در تربیت فرزندان تأثیر گذاشته است./822/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات