۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۵۳۰۴۵۰
آیت الله صدیقی:

زیارت عاشورا، اکسیر اعظم است

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: دل تا زمانی که شعله‌های عشق به خدا در آن نباشد، دل نیست و عالِمی که عاشق نباشد، مرده است و نمی‌تواند منشأ حیات باشد.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران در کلاس درس اخلاق که ظهر امروز در این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: قیام امام حسین(ع) در ادامه رسالت انبیا و مأموریت ایشان است که شعاع تمرکز این نور الهی، هدایت جهانی همه گذشتگان و آیندگان را دربرگرفته است.

وی افزود: امام حسین(ع) خط هدایت خداوند بوده و تمامی انبیا در هدایت مردمی و نورانیت نفسانی خود با امام مرتبط بوده‌اند که در این باب روایات متعددی ذکر شده است. سخن مبارک نبی اکرم(ص) که فرمودند حسین از من و من از حسین هستم، تأثیر امام حسین(ع) بر وجود مُلکی پیامبر اکرم(ص) را روشن می‌کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در ادامه ابراز داشت: خداوند متعال امام حسین(ع) را جلوه اعظم خود قرار داده است. همه انبیا سر سفره امام حسین(ع) مورد پذیرایی ملکوتی قرار گرفته‌ و از آدم(ع) تا خاتم(ص) در حرکت حبّی و قُربی خود از این مشعل عشق بهره گرفته‌اند و در ضربان قلوب‌شان، یاد و روضه امام حسین(ع) کارساز بوده است. تمام ائمه معصومین از طریق امام حسین(ع) تقرب به خداوند را جستجو می‌کردند.

وی اظهار داشت: زیارت عاشورای امام حسین(ع) که اکسیر اعظم است، مداومت بر آن بسیار مورد سفارش قرار گرفته است. علمای دین اسلام همواره بر زیارت عاشورا اهتمام داشتند و آن را ترک نمی‌کردند و بعضی بزرگان صبح و شام زیارت عاشورا را همراه با صد لعن و صد صلوات با سوز دل می‌خواندند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه زیارت عاشورا برای حفظ اشتعال دل است، گفت: دل تا وقتی نسوزد با پُر کردن اطلاعات، تنها بارکش است مثل کامپیوتر که تمام اطلاعات را در خود جای داده اما عقل و شعور و کمال ندارد. دل تا زمانی که شعله‌های عشق به خدا در آن نباشد، دل نیست. عالِمی که عاشق نباشد، مرده است و نمی‌تواند منشأ حیات باشد. همه ما مانند طفل‌هایی هستیم که برای کامل شدن نیازمند نزدیک شدن به عناصر الهی مانند حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تقرب به خدا یعنی تقرب به فاطمه زهرا(س) که سبب پرواز دل است، این راهی است که تمام انبیا و اوصیا از طریق آن به قرب خداوند راه پیدا کرده‌اند. بدون امام حسین(ع) کسی نمی‌تواند طریق قرب را طی کند زیرا همان‌طور که پیامبر(ص) فرمودند به غیر از مودت با دوستان و اولیای خدا نمی توان به قرب الهی دست یافت./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات