۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۳۰۴۲۳
استاد حوزه علمیه خواهران:

قیام سازی و نهضت آفرینی فلسفه مکتب عاشورا است

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه اسلام دین نهضت سازی و تولید نهضت های فکری بر محور توحید و اعتقاد به خداوند یگانه است، گفت: قیام آفرینی و نهضت سازی از فلسفه های مکتب عاشورا است.
عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مظفری، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در رواق حضرت خدیجه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه نهضت حسيني به نسل آگاه درس مي دهد که اگر مشکل ديني دارند و جامعه آنها در زمینه دینداری گرفتار مشکل شده است باید در راستای اصلاح خود حرکت کنند، گفت: به پاخاستن برای اصلاح عالم هستی از دیگر وظایف جامعه دیندار است.

وی با اشاره به اینکه یکی از فلسفه های قیام عاشورا قیام آفرینی و نهضت سازی است، گفت: امام حسین(ع) با قیام عاشورا به مسلمانان و مؤمنان واقعی نشان دادند که باید در راستای تولید نهضت و نهضت آفرینی قیام کرد و این رسالت عالمان دینی است که نه تنها مصلح جامعه خود بوده بلکه مصلح جوامع بشری نیز باشند.

استاد جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: امام حسین(ع) در یکی از خطبه های خود دو سال قبل از مرگ معاویه بر این موضوع تأکید دارند و می فرمایند«فإن لم تنصرونا و تنصفونا قوي الظلمه عليکم و عملوا في إطفاء نور نبيکم و حسبنا الله و عليه توکلنا و اليه المصير» شما اي گروه علماي دين،اگر ما را ياري نکنيد و در گرفتن عدل و داد، با ما هم صدا نگرديد، ستمگران در مقابل شما قدرت بيشتري پيدا خواهند کرد و در خاموش کردن مشعل فروزان«نبوت»فعال تر خواهند شد.

مظفری ادامه داد: بر اساس این خطبه امام حسین(ع) به خوبی رسالت علمای دینی آشکار شده و همچنین تفاوت یک حکومت مبتنی بر تفکر الهی با یک حکومت طاغوتی مشخص می شود؛ زیرا در حکومت طاغوتی قیام و مخالفت با ظالم بی معنا است و پذیرش ظلم در جامعه به یک شیوه عادی تبدیل شده است در حالی که در تفکر اسلامی سازش با ظلم و ظلم پذیری بی معنا است.

وی افزود: براساس آنچه که بیان شد باید دقت کرد که انقلاب حسینی، شاخصه ای برای انقلاب های اسلامی در طول تاریخ است و هرکس می خواهد انقلابی را پایه گذاری کند به جای رجوع به مکاتب غربی می تواند از انقلاب امام حسین(ع) الگوبرداری کند.

استاد جامعه الزهرا(س) با تأکید براینکه اگر می خواهیم نسلی ولایتمدار و امام شناس تربیت کنیم باید این تربیت بر محور انقلاب حسینی باشد، گفت: کودکی که براساس آموزه های قیام و انقلاب حسینی تربیت می شود ارزش واقعی حیات را دانسته و هرگز حاضر به پذیرش ظلمت و ذلت حکومت طاغوتیان نمی شود و به عبارت دیگر نهضت عاشورا، نهضتی است که مصلح و اصلاح گر اجتماعی در درون خود تربیت می کند.

مظفری حرکت در مسیر اصلاح جامعه بشری را مهم ترین پیام قیام عاشورا عنوان کرد، یادآور شد: جوانان انقلابی به تمسک از سیره امام حسین(ع) در ابتدا در مسیر اصلاح خود گام برداشته و پس از آن به عنوان مصلح اجتماعی به دنبال ایجاد اصلاح در عالم هستی حرکت کرده و رکود و بی تحرکی برای جوان مؤمن انقلابی بی معنا است./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات