۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۳۰۴۰۳
استاد حوزه علمیه خواهران:

غیرت نشانه ایمان و بی بندباری نشانه نفاق است

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که ایمان کامل، ایمانی است که همراه با عمل صالح باشد، گفت: غیرت نشانه ایمان و بی بندباری نشانه نفاق است.
ایمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رابودان، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که اختناق دروان امام سجاد(ع) سبب شد که ایشان معارف دینی چه در بعد فردی  و چه در بعدی اجتماعی را در قالب دعا مطرح کنند، گفت: دعای مکارم الاخلاق یکی از مهم ترین دعاهای امام ساجد(ع) است که در کنار طرح مسائل فردی به اخلاق اجتماعی نیز توجه دارد.

وی با اشاره به این که نیمی از معارف این دعا به اخلاق اجتماعی اختصاص دارد، گفت: علت این که امام سجاد(ع) در این دعا در  کنار طرح مسائل اخلاق فردی، مباحث اخلاق اجتماعی را مطرح می کنند این است که رسالت امام انسان سازی و هدایت جامعه در مسیر درست است.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: از آن جایی که رسیدن به سعادت تنها با خود سازی فردی ممکن نیست امام سجاد(ع) در کنار بیان مسائل اخلاق فردی، مسائل اخلاق اجتماعی را نیز مطرح کرده و از این طریق به عنوان امام معصوم وظیفه هدایت گری جامعه و تبیین آموزه های دینی را برعهده می گیرند.

رابودان با تأکید بر این که اسلام یک دین جامع و کامل بوده و برای تمام شئون زندگی انسان برنامه دارد، اظهار کرد: امام سجاد(ع) در قالب دعا سعی کردند تا آموزه های اسلامی را در راستای رسیدن به جامعه متعالی دینی به صورت کامل در اختیار مردم قرار دهند.

وی افزود: امام سجاد(ع) در یکی از فرازهایی دعای مکارم الاخلاق از خداوند درخواست ایمان کامل دارند و ایمان کامل، ایمانی است که با عمل صالح همراه باشد.

استاد جامعه الزهرا(س) با اشاره به این که یکی از نشانه های ایمان غیرت است، گفت: حضرت رسول(ص) در یک حدیث نورانی می فرمایند«غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق».

رابودان اظهار کرد: این حدیث نشان می دهد که انسان مؤمن نسبت به امور و مسائل مرتبط با زندگی خویش غیرت دارد و این غیرت در عرصه های مختلف از غیرت دینی گرفته تا غیرت فردی قابل تعریف است.

وی افزود: مردی که غیرت دینی دارد اجازه نمی دهد که همسرش بی حجابی و بی حیایی کند زیرا بی حیایی از نشانه های بی غیرتی است بنابراین حیا نشان از غیرتمندی زنان و مردان در جامعه اسلامی دارد.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به غیرت دینی و ابعاد مختلف آن یادآور شد: کسی که غیرت دینی داشته باشد امام زمان خود را تنها نمی گذارد و در مسیر ولایت گام بر می دارد و آنچه که سبب شد امام حسین(ع) در کربلا به تنهایی در مقابل سپاه چند صد هزار نفری یزید بایستند بی غیرتی مردم کوفه بود که میهمان خود را تنها گذاشته و نفاق خود را در طول تاریخ آشکار کردند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات