۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۵۳۰۳۹۶
مدیرکل اوقاف لرستان خبر داد؛

اعزام بیش از ۱۰۰ مبلغ به پیاده روی اربعین حسینی

مدیرکل اوقاف لرستان گفت: در اربعین حسینی بیش از ۱۰۰ مبلغ به پیاده روی اربعین حسینی اعزام می شود و اعزام مبلغان در اولویت برنامه های اوقاف قرار دارد.
مدیرکل اوقاف لرستان

حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به پیش رو بودن اربعین حسینی بیان داشت: پیاده روی اربعین بزرگ ترین اجتماع مذهبی مسلمانان جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری باشکوه این کنگره عظمی جهانی تمهیدات لازم از سوی ستاد اربعین اندیشیده شده است، افزود: استان های مازندران، گیلان و سمنان با محوریت اوقاف و امور خیریه لرستان اقدام به راه اندازی موکب ها می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه یادآور شد: دو موکب شهرهای کوت و کربلا و یک موکب نیز در مرز مهران برپا خواهد شد.

وی با اشاره به آمادگی شهرهای استان لرستان در راستای پذیرایی و ارائه خدمات به زائران اربعین گفت: اوقاف و امور خیریه در شهرهای خرم آباد، کوهدشت و بروجرد زمینه لازم را در این راستا فراهم می کند.

حجت الاسلام خاکباز در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته از سوی اوقاف لرستان 100 مبلغ به پیاده روی عظیم اربعین حسینی اعزام شده است، خاطرنشان کرد: این اعزام امسال 20 درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه امسال بیش از 100 مبلغ به کنگره جهانی اربعین اعزام می شود، اظهار داشت: هدف از این اعزام استفاده از ظرفیت همایش بزرگ اربعین حسینی در تبیین و ترویج ارزشها است.

مدیرکل اوقاف لرستان در پایان بیان کرد: تبلیغ فرهنگ اسلامی و عاشورایی بین زائران ایرانی و خارجی اربعین حسینی از دیگر اهداف اعزام مبلغان است./9459/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات