۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۵۳۰۳۸۱
مدیر حوزه علمیه امام خمینی اراک:

تربیت صحیح فرزندان باید بر اساس آموزه های دینی باشد

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک با تاکید بر اینکه تربیت صحیح فرزندان باید بر اساس آموزه های دینی باشد، گفت: کودک آشنا با تعالیم دینی نه تنها از جامعه تاثیر نمی پذیرد بلکه خود با تکیه بر آموزه های صحیح خانواده، تاثیرات مثبتی برجامعه خواهد گذاشت.
مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک

حجت الاسلام احمد میرمهدی مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، در پاسخ به سوال ابعاد نظارت تربیتی والدین بر فرزندان، بیان کرد: تربیت اولیا زیر بنای تربیت فرزندان به شمار می آید و رفتار شخص در جامعه بر اساس آن شکل خواهد گرفت زیرا در درجه اول، خانواده عهده دار تربیت فرزندان هستند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک افزود: زیر بنای تربیتی باید به طور صحیح، با برنامه ریزی های دینی، دستورات الهی و بر اساس فطرت پاک کودک انجام شود تا تاثیرات منفی جامعه بر فرزندان کاهش یابد.

حجت الاسلام میرمهدی با تاکید بر اینکه تربیت صحیح فرزندان باید بر اساس آموزه های دینی باشد، گفت: کودک آشنا با تعالیم دینی نه تنها از جامعه تاثیر نمی پذیرد بلکه خود با تکیه بر آموزه های صحیح خانواده، تاثیرات مثبتی برجامعه خواهد گذاشت.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک با اشاره به تاثیرات فردی و اجتماعی تربیت صحیح خانواده، اضافه کرد: تربیت صحیح توسط والدین در ابتدا بر فرزند و پس از آنان بر جامعه اسلامی اثر گذاری مثبتی خواهد داشت.

نقش پررنگ خانواده در تربیت فرزندان

حجت الاسلام میرمهدی ضمن بیان جمله ای از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: "كُلُّ مَولودٍ يُولَدُ على الفِطرَةِ"، گفت: پدر و مادر نقش بسزایی در تربیت فرزندان دارند زیرا تمامی کودکان با فطرتی پاک به دنیا آمده و خانواده نقش اساسی در هدایت انان به راه راست دارند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک اضافه کرد: پدر و مادر باید به درستی در راه تربیت فرزندان خود قدم برداشته تا با هدایت آنان به راه راست شخص صالحی را به جامعه اسلامی تقدیم کنند.

حجت الاسلام میرمهدی ابراز کرد: تربیت فرزندان به خانواده محدود نمی شود و مدرسه و معلمان نقش پررنگی در اثر گذاری بر فرزندان دارا هستند که باید به این امر مهم توجه شود.

مدرسه خانه دوم کودکان

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک مدرسه را خانه دوم فرزندان دانست و بیان کرد: معلمان وظیفه تربیتی دانش آموزان را نیز بر عهده دارند و آشنایی با مبانی اسلامی و اخلاق دینی به این امر مهم کمک فراوانی خواهد کرد.

حجت الاسلام میرمهدی با اشاره به اهمیت هماهنگی خانواده ها و مدرسه، گفت: وحدت رویه در عملکرد خانواده و آموزش و پروش سبب ایجاد توافقی میان تربیت خانه و مدرسه شده و این دو نهاد را مکمل یکدیگر می کند./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات