۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۳۰۳۴۰
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران:

بانوان در نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی نقش اساسی دارند

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه بانوان نقش بسزایی در نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی در جامعه دارند، گفت: تبیین فرهنگ عمیق عاشورا در کنترل روابط و رفتارهای افراد جامعه بسیار حائز اهمیت است.
عطایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، الهه عطایی، مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران، امروز در یازدهمین گردهمایی بانوان عاشورایی که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: تقویت ارزش‌ها و هنجارها مهمترین عامل برای کنترل و هماهنگی بین خرده نظامها و سایر بخش‌های جامعه به شمار می‌رود.

وی تبیین فرهنگ عمیق عاشورا را در کنترل روابط و رفتارهای افراد جامعه بسیار موثر دانست و اظهار داشت: آموزه‌های دینی در واقعه کربلا به اوج خود می‌رسد و با مفاهیمی همچون وفاداری، استقامت، عبودیت، سخاوت، مبارزه با فاسدان، دفاع از حق و آادگی متجلی می‌شود.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران نقش بانوان را با عنوان مادران و همسران جامعه در اشاعه و ترویج ارزش‌ها و هنجارهای دینی بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: آموزش به زن آموزش به جامعه است.

عطایی با اشاره به اهداف گردهمایی زنان عاشورایی ابراز کرد: توجه به نقش زن در تربیت فرزندان، مشارکت بانوان به عنوان مربیان جامعه، ترغیب و تشویق همسران در نهادینه سازی ارزش‌های اسلامی، ترویج فرهنگ جهاد، شهادت و ظلم ستیزی از مهمترین اهداف این همایش به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این طرح قریب به دوهزار بانوی فعال در عرصه‌های مختلف اعم از مبلغان دینی، ایثارگران، فرهیختگان، همسران و مادران شهدا هستند.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه بانوان مبلغ نقش بسزایی در تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده و ایجاد جامعه‌ای سعادتمند براساس معیارها و ارزش‌های اسلامی می‌توانند داشته باشند، گفت: حضور و همکاری بانوان در نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی بسیار حائز اهمیت است./807/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات