۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۳۰۳۳۹
سرمقاله؛

فرافکنی‌های تازه

چرا ‌رییس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها دوباره با اظهارات حاشیه ساز و به‌دور از واقعیت، سعی کرد خاطره نزاع‌های انتخاباتی را زنده کند؟
یادداشت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صبح نو، چرا ‌رییس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها دوباره با اظهارات حاشیه ساز و به‌دور از واقعیت، سعی کرد خاطره نزاع‌های انتخاباتی را زنده کند؟ اینکه آقای روحانی در جمع دانشجویان مدعی است یک جناح همیشه در کشور تشویق می‌شود و جناح دیگر از اول دیوارش کوتاه ساخته شده و مرتب تنبیه می‌شود و یکی از سران فتنه را مورد تشویق قرار می‌دهد، می‌تواند ریشه در چند علت داشته باشد؛ اول اینکه بیان این اظهارات در محیط دانشگاه، تلاشی است از سوی ‌رییس جمهور برای راضی کردن طیفی از اصلاحات که به او رأی دادند اما با روی کار آمدن دولت دوازدهم، کیسه خود را از غنائم انتخابات خالی دیدند و حالا آقای روحانی با گفتار درمانی و یاد کردن از نماد اصلاح طلبان، سعی می‌کند از دلخوری‌های همپیمانان سیاسی خود بکاهد.

دومین دلیل شاید به جوی به شدت منفی بازگردد که در روزهای اخیر، با پخش مصاحبه یک خبرنگار اصلاح طلب فراری و آوازه خوانی او در حضور ‌رییس دولت اصلاحات و تشویقی غیر اخلاقی که سید محمد خاتمی از این حرکت غیرشرعی می‌کند. یادکردن آقای روحانی در چنین روزهایی که رفتار زشت ‌رییس دولت اصلاحات مورد نکوهش جامعه دینی ایران است، ادای دینی است به حمایت شریک انتخاباتی اصلاح طلب! سومین دلیل اظهارات و فرافکنی‌های آقای روحانی را باید در یک اتفاق مهم‌تر جست‌وجو کرد؛ وقتی ‌رییس جمهور با تحلیل نادرست مدعی است: «بعضی‌ها از اینکه کشور دچار مشکل شود خوشحال می‌شوند» و سپس با تفسیرهای غلط «اعتماد به آمریکا» را نتیجه بخش و مثبت ارزیابی می‌کند، حاکی از آشفتگی و نگرانی از یک سؤال جدی افکار عمومی است که وجود یک جاسوس در تیم مذاکره کننده هسته‌ای، که با وجود تکذیب‌های مکرر حالا به اثبات رسیده، به چه معناست و مسوولیت این رسوایی برعهده کیست!؟/۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات