۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۳۰۳۲۷
ابتکار:

سبک زندگی اسلامی در پرتو مفاهیم عاشورایی میسر است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه دینداری عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی و برعکس خشونت و بدزبانی در خانواده سبب دین گریزی فرزندان می‌شود، گفت: مفاهیم عاشورایی باید در سبک زندگی فردی و اجتماعی ما پیاده شود.
معصومه ابتکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، امروز در یازدهمین گردهمایی بانوان عاشورایی که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای بازخوانی واقعه کربلا است.

وی افزود: تأثیر حماسه حسینی پس از گذشت قرن‌ها هنوز در همه زمان‌ها و مکان‌ها مشهود بوده و این نشان از ترویج حق طلبی، امر به معروف و نهی از منکر، تلاش برای اصلاح و روشنگری و بیداری کل بشریت دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به فراگیر بودن پیام عاشورا، ابراز کرد: پیام عاشورا همیشه زنده و جاودان است و اختصاص به یک جغرافیای خاص ندارد چرا که این پیام در اقصی نقاط جهان شنیده می‌شود و تاثیرگذاری دارد.

ابتکار با تاکید براینکه آموزه‌های عاشورا باید به دور از حرف و شعار باشد و در رفتارها متجلی شود تا بر خانواده و جامعه اثرگذار باشد، گفت: مبلغان با تاسی از امام حسین(ع) و حضرت زینب کبری(س) که پیام آوران کربلا بودند مباحث اخلاقی را در وجود خودشان نهادینه کنند تا این امر سبب تغییر و تحول فردی و اجتماعی جامعه شود.

وی با اشاره به فراوانی شبهات موجود در جامعه، اظهار داشت: صراحت بیان، شجاعت، رعایت اخلاق و محبت از شاخصه‌های مهم حضرت زینب(س) در راستای روشنگری جامعه مخاطب آن دوران بود که برای مبلغان باید بسیار قابل توجه باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده حسن خلق را از خصوصیات اخلاقی حضرت رسول(ص) در انتشار و گستردگی دین اسلام بیان کرد و گفت: پاسخ به پرسش‌ها و چالش‌های مردم بخصوص جوانان باید برمبنای همین حسن خلق صورت بپذیرد تا با پاسخ‌های روشن جوابگوی پرسش های آنان باشیم.

ابتکار با تاکید بر اینکه مبلغان باید برای ترویج پیام عاشورا از روشهای نوین بهره ببرند، تصریح کرد: امروز به سبب رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات ما شاهد نشر و گسترش اخبار و اطلاعات غلط در جامعه هستیم بنابراین تبلیغ پیام کربلا با استفاده از روشهای نوین مقابله ‌بسیار حائز اهمیت است.

با اشاره به اینکه دینداری عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی و برعکس خشونت و بدزبانی در خانواده سبب دین گریزی فرزندان می‌شود، خاطر نشان کرد: مفاهیم عاشورایی باید در سبک زندگی فردی و اجتماعی ما پیاده شود./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات