۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۳۰۳۲۲
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مشکلات هر جامعه ای در سایه فرهنگ قابل حل است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام دین اسلام فرهنگ است، گفت: مشکلات هر جامعه ای در سایه فرهنگ قابل حل است.
عبادی

گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: یکی از کارهای مهم و اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگ و هنر است.

وی گفت: علم در جامعه یک مسأله ضروری و اجتناب ناپذیر است و علمی کارآمد خواهد بود که همراه با یک فرهنگ مناسب باشد در غیر این صورت دانش و علم کارآمد نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هویت هر انسانی در فرهنگ مشخص می شود، افزود: اگر فرهنگ در جامعه رعایت شد بسیاری از مشکلات امروز جامعه حل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: بودجه فرهنگی در دولت به خوبی اختصاص پیدا نمی کند و همواره بودجه فرهنگی در آخر ردیف است و تا وقتی که مسأله فرهنگ که از امورات اصلی است در ردیف آخر قرار بگیرد کارها درست نمی شود.

وی با بیان اینکه برخی مواقع تحریک مسائل حیوانی را به اسم هنر ثبت می کنند، ادامه داد: هنر آن است که استعداد را بروز دهد از این رو هنر واقعی را کسانی انجام دادند که توانستند از فلز زنگ زده عرب جاهلی ابوذرها بسازند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  با بیان اینکه تمام دین اسلام فرهنگ است، خاطرنشان کرد: مشکلات هر جامعه ای در سایه فرهنگ قابل حل است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: انقلاب اسلامی دین ما است و در صورتی به نتیجه می رسیم که بتوانیم به صورت کارشناسی و علمی در جامعه ای که تسنه حقایق است عمل کنیم و گرنه اسم انقلاب و دین دردی را دوا نمی کند، یک هزار و 400 سال که اسم اسلام را یدک می کشیم اما درد ما درمان نشده است زیرا به فرهنگ درست دین و اسلام عمل نکردیم./880/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات