۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۳۰۳۱۹
نماینده ولی فقیه در ایلام:

معماری ایرانی اسلامی مورد توجه شهرداری قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: یکی از مسائلی که باید مورد توجه شهرداری قرار گیرد بحث معماری ایرانی اسلامی و رعایت این مهم است که نماد فرهنگ و باورهای ما است.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر ایلام اظهار داشت: شهرداری یکی از مردمی ترین نهادهای جامعه در ارتباط با مردم است.

وی افزود: شهرداری نهادی کارآمد و تاثیر گذار است که با زندگی تمامی افراد جامعه ارتباط مستقیم دارد که می توان نمود فعالیت های آن را در بطن جامعه دید.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که باید مورد توجه شهرداری قرار گیرد بحث معماری ایرانی اسلامی و رعایت این مهم است که نماد فرهنگ و باورهای ما است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز داشت: اگر معماری یکپارچه ایرانی اسلامی در شهر رعایت شود قطعا جاذبه های شهری جهت تشویق گردشگران ایجاد خواهد شد که این سبب رونق اقتصادی در استان و به ویژه شهر ایلام خواهد گشت.

وی ادامه داد: استان ایلام سالانه محل تردد میلیونها زوار و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که می طلبد با درایت و کار جهادی شهری زیبا چه در بحث ورودی و خروجی و چه در مساله شهری ساخت تا هم این عزیزان که از سراسر ایران بلکه از کشورهای دیگر وارد استان می شوند با فرهنگ و نماد استان ایلام آشنا و همچنین خاطره ای خوب و مثبت در ذهنشان نقش ببندد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: عدم جاذبه شهری یک ناهنجاری محسوب می شود که مسؤولان باید در تلاش باشند تا در زیباسازی شهر اقدام و این مشکلات را رفع و بطرف کنند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه یکی از کارهایی که می تواند به شهرداری در پیشبرد اهدافش کمک کند، فرهنگ سازی است، گفت: باید با برنامه های متنوع فرهنگی فرهنگ شهری را نهادینه کرد تا دیگر شاهد آسیب های شهری اعم از ریختن زباله در ورودی و خروجی شهر نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی بیان داشت: حاشینه نشینی یکی از بحران های اصلی است که سبب بروز خیلی از مشکلات اخلاقی و اجتماعی می شود که می طلبد شهرداری با هماهنگی نیروی انتظامی و دادگستری با این موارد برخورد لازم و قاطع انجام دهد.

وی در پایان به ایام اربعین اشاره کرد و عنوان داشت: قضیه اربعین آبروی استان ایلام است که باید با روحیه انقلابی و جهادی همه وارد کار شده تا در این ایام همچون سنوات گذشته کارنامه درخشانی به جای بگذاریم./۸۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات