۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۳۰۳۰۶
کارشناس دینی:

خانواده و مدرسه در تربیت دانش ‌آموزان هماهنگ عمل کنند

حجت الاسلام قائدی با تأکید بر ضرورت بررسی چگونگی تربیت دینی در مدرسه و آسیب‌های احتمالی آن گفت: باید همه‌ عوامل مؤثر بر تربیت در مدرسه و خارج از آن به طور هماهنگ به تربیت دانش آموزان بپردازند.
حجت الاسلام قائدی

حجت الاسلام یونس قائدی در گفت‌و‌گو یا خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان گفت: تربیت و شکل گیری افراد به ویژه نسل جدید تحت تأثیر عوامل مختلف درونی و بیرونی و حتی عوامل فوق طبیعی قرار دارد.

وی نقش دو نهاد خانواده و مدرسه را در تربیت و شکل گیری شخصیت دانش آموزان برجسته خواند و افزود: نهاد کوچک خانواده، نخستین محل تعلیم و تربیت در عرصه آموزش برای همه افراد است.

امام جمعه بستک با اشاره به اینکه بخش اعظم سلایق، علایق و شخصیت الگوهای رفتاری افراد در خانواده شکل می گیرد تصریح کرد: مدرسه نیز به عنوان مکمل خانواده، کانونی است که در آن افراد همراه با تعلیم و کسب معلومات، تربیت می شوند.

حجت الاسلام قائدی در ادامه بیان داشت: در هر جامعه ای، بینش ها و نگرش های آن جامعه نوع خاصی از تربیت را مدنظر قرار می دهد که در جامعه اسلامی ما، تربیت دینی مورد اهتمام جدی متولیان امر تربیت است.

وی با اشاره به تاثیر تفکر دینی معلمان در تربیت علمی دانش آموزان و تربیت نسل ایده آل، تقلید از معلم را یکی از روش های معمول در یادگیری شاگردان ذکر کرد و بیان داشت: معلم می تواند الگوی پرقدرتی برای شاگردان باشد و یکی از جنبه های مهم یادگیری از طریق تقلید این است که رفتار به آسانی از طریق مشاهده کسب می شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بستک همچنین با تاکید بر اینکه شیوه‌ تربیتی مدرسه بر شکل گیری شخصیت دانش آموزان بسیار مؤثر است، گفت: جامعه‌ دینی نیاز به تربیت دینی دارد تا افراد در آن استعدادهایشان را شکوفا سازند.

حجت الاسلام قائدی با بیان اینکه تربیت در همه‌ ابعاد اعتقادی، عبادی و اخلاقی با توجه به ابعاد وجودی انسان کار ساده ای نیست، ابراز داشت: بنابراین باید همه‌ عوامل مؤثر بر تربیت در مدرسه و خارج از آن به طور هماهنگ به تربیت دانش آموزان بپردازند.

وی با اشاره به جایگاه مهم مدرسه در تربیت دانش آموزان در جامعه‌ امروزی گفت: مدرسه می‌تواند فعالیت خود را در این زمینه در جهت مثبت و یا منفی به انجام برساند؛ بنابراین بررسی چگونگی تربیت دینی در مدرسه و آسیب‌های احتمالی آن مسأله ای ضروری است./851/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات