۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۳۰۳۰۳
آیت الله شفیعی:

اعمال نیک دنیوی آبادی قبر را در پی دارد

آیت الله شفیعی با با بیان اینکه قبر خانه عمل است، گفت: اعمال نیک دنیوی انسان آبادی و فراخی قبر را در پی دارد؛ از این رو باید برای آخرت کار کرده و مرگ را فراموش نکنیم.
آیت الله سید علی شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه شنبه در سلسله سخنرانی های ماه محرم در مسجد آیت الله شفیعی با اشاره به اینکه اشتغال به مسائل عصر حاضر انسان ها را از مرگ غافل کرده است، افزود: باید به خود آمده و بدانیم که در این جهان ماندنی نیستیم و روایت «کان الحسین اذا رأی القبور یقول ما احسن ظواهرها و انما الدواهی فی بطونها فالله عبادالله لاتشغلوا بالدنیا فان القبر بیت العمل فاعملوا ولاتغفلوا» مورد تأیید از سوی فریقین درباره مرگ است که با احوال امروزی ما تطابق دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بازسازی قبر کراهت دارد، اظهار داشت: بازسازی قبر کهنه جز قبور بزرگان و علما کراهت دارد زیرا از آنجا که در زندگانی شان اسوه و الگویی برای مردم بودند پس از وفاتشان هم باید شاخص بوده و عناوین مخصوص حیات دنیوی را داشته باشند.

این عالم دینی ابراز داشت: در برخی اماکن بالای قبر مجسمه شیری را نصب می کنند تا شجاعت و دلاوری های متوفی را یادآور شوند حال آنکه چنین اعمالی سلیقه ای است و به جای آن نمازها، روزه ها، زکات و خمس چنین ادا شود تا داخل قبر از ظاهرش زیباتر و فراختر بشود.

آیت الله شفیعی عنوان کرد: قبر یا باغچه ای از باغ های بهشت و یا سیاه چالی از سیاه چاله های جهنم است که اختیار تبدیلش به باغ و یا سیاه چال جهنم را به دست ما داده اند.

وی با با بیان اینکه قبر خانه عمل است، تصریح کرد: اعمال دنیوی انسان آبادی و فراخی قبر را در پی دارد؛ از این رو باید برای آخرت کار کرده و مرگ را فراموش نکنیم./۹۴۵۶/پ202/ب1

ارسال نظرات