۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۵۳۰۲۹۷
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

خبرگان در چارچوب تحقق اهداف نظام انقلابی گری را از قوای سه گانه مطالبه کند

نماینده خبرگان با بیان این که خبرگان می تواند مطالبه انقلابی‌گری را از قوای سه گانه داشته باشد، هدف از تشکیل هیأت اندیشه ورز را پایش، محتواسازی و راهبرد نویسی برای بهره مندی از ظرفیت نظام دانست.
آیت الله عباس کعبی

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مطالبه رهبر انقلاب از خبرگان برای تشکیل هیأت اندیشه ورز گفت: فلسفه تشکیل هیأت اندیشه ورز مجلس خبرگان رهبری دیدبانی کلان راهبردی انقلاب اسلامی است.

خبرگان با تشکیل هیأت اندیشه ورز آسیب ها و چالش های حرکت انقلاب را رصد کند

وی افزود: خبرگان با تشکیل این هیأت اندیشه ورز باید آسیب ها، آفت ها، چالش ها و راهبردهای کلانی که منجر به حرکت بر مدار انقلاب به سمت تحقق اهداف، وظایف و مأموریت های بنیادین انقلاب اسلامی می شود را مورد بررسی و اصلاح قرار دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند جایی در کشور وجود ندارد که مطالعات راهبردی درباره کلان انقلاب اسلامی داشته باشد، ایشان تأکید کردند باید مشخص شود بعد از حدود 40 سال گذشتن از پیروزی انقلاب در حال حاضر چقدر از اهداف، وظایف و مأموریت های انقلاب اسلامی محقق شده است.

وی ادامه داد: با این بررسی و رصد مشخص می شود که علت تحقق یا عدم تحقق اهداف و مأموریت های انقلاب اسلامی چه بوده است، رهبر انقلاب فرمودند که باید جایی این کار مهم را به صورت کلان انجام دهند، ایشان فرمودند این کار در وهله نخست وظیفه رهبری است؛ اما با توجه به جایگاه و نقش خبرگان و وجود ویژگی های استثنایی و فوق العاده در این مجلس، خبرگان باید رصد و بررسی تحقق اهداف انقلاب را در دستور کار خود قرار دهد.

خبرگان می تواند در چارچوب تحقق اهداف انقلاب مطالبه انقلابی گری از قوای سه گانه داشته باشد

آیت الله کعبی با بیان این که رهبری فرمودند خبرگان می تواند مطالبه انقلابی گری را از قوای سه گانه و دستگاه های نظام در چارچوب تحقق اهداف و وظایف انقلاب داشته باشد، ابراز داشت: هدف از تشکیل هیأت اندیشه ورز،پایش، محتواسازی و راهبرد نویسی برای بهره مندی از ظرفیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی جهت تحقق اهداف، وظایف و مأموریت های کلان انقلاب است.

وی عنوان کرد: این کار و مطالبه رهبری بسیار حائز اهمیت است، البته بعد از فرمایشات بسیار مهم و تاریخی رهبر انقلاب یک نشاط، حرکت، عزم و اراده جدی در اعضای خبرگان ایجاد شده و برای تحقق مطالبات رهبری و پیش برد گفتمان انقلاب اسلامی جهت تحقق اهداف، وظایف و مأموریت های انقلاب عمدتا تحقق حیات طیبه رشد و شکوفایی مادی و معنوی و هدایت و قرب الهی و تشکیل جامعه اسلامی نمونه است.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان خاطرنشان کرد: نظام اسلامی برای تحقق این کار ظرفیت های خوبی دارد که وجود رهبری اندیشمند، حکیم و دارای اشراف عالی برکلان نظام، قانون اساسی  مترقی، تجربه 4 دهه پیروزی انقلاب اسلامی، وجود اندیشمندان و متفکران بزرگ در نظام، مطالعات راهبردی گسترده در سطوح عملیاتی، برنامه ای و راهبردی و وجود نیروهای مؤمن و انقلابی متفکر و اندیشمند از جمله آن ها هستند.

غرب گرایی در تناقض با استقلال است

وی اضافه کرد: این موارد  فرصت هایی است که در کنار تولید علم و نظریه پردازی دینی و بازمهندسی دوباره نظام اسلامی و تحول در ساختارها و محتواها با رویکرد توجه به سمت حرکت به سوی مدیریت انقلابی و تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرای سبک زندگی اسلامی می توانیم مطابات رهبری را محقق کنیم.

آیت الله کعبی گفت: البته رهبری چند مثال مهم برای کار رصد و بررسی راهبری بیان فرمودند که یکی از آنها استقلال بود، ایشان فرمودند که شعار انقلاب نه شرقی و نه غربی بود و الان شرقی وجود ندارد، آیا نسبت به غرب و غرب گرایی شعار انقلاب محقق شده است یا خیر؟ در حالی که غرب گرایی در تناقض با استقلال است.

هدایت جامعه به سمت بهشت وظیفه نظام اسلامی است

وی افزود: مثال دیگر ایشان در عدالت به معنای توزیع عادلانه ثروت ملی و کم کردن فاصله بین طبقه فقیر و غنی است، این مسأله باید ارزیابی شود که چه اندازه محقق شده است، مطلب دیگری که رهبر انقلاب مثال زدند تقویت پول ملی و تأثیر آن در اقتدار اقتصادی بود، همچنین درباره احساس مسؤولیت کردن درباره تدین مردم مطالبی فرمودند و تأکید کردند که کسی نمی خواهد به زور مردم را به بهشت ببرد اما هدایت جامعه به سمت بهشت وظیفه نظام اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: عزم و اراده در مجلس خبرگان برای شکل گیری هیأت اندیشه ورز بسیار بالا است، رییس مجلس خبرگان و رییس مجمع تشخیص و نایب رییس خبرگان و شخصیت های بزرگی همانند آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه که عضو خبرگان هستند و اعضای هیأت رییسه در حال رایزنی هستند که برای تشکیل هیأت اندیشه ورز چه ساختاری در نظر گرفته شود تاشاهد تحقق مطالبات رهبری باشیم، جلسات کاری برای تشکیل هیأت اندیشه ورز شکل گرفته و ان شاءالله با جدیت ادامه خواهد داشت./1323/ ۳۰۱/ص

ارسال نظرات