۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۵۳۰۲۹۴
حجت الاسلام ابراهیمی:

طرح خودمختاری کردستان عراق برای تکمیل وظایف محوله داعش است

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: طرح خودمختاری کردستان عراق و به دنبال آن حمایت‌های برخی از کشور‌های منطقه به سبب تکمیل وظایف محوله داعش است.
حجت الاسلام و المسلمین عبد‌العلی ابراهیمی حجت الاسلام و المسلمین عبد‌العلی ابراهیمی

حجت الاسلام عبد‌العلی ابراهیمی، معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: تجربه اثبات کرده است استکبار جهانی نمی‌خواهد جمهوری اسلامی ایران در راه صحیح خود پیش برود و بر مشکلاتش فارغ آید.

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار داشت:‌ نخستین سیاست آمریکا و انگلیس این بود که در داخل و خارج از ایران، مقابل پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران گرفته شود، از این رو طراحی‌های گوناگونی در این راستا انجام دادند که پرداخت به آنها نیازمند ورق زدن تاریخ 37 ساله انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان این که ایجاد گروه‌های تکفیری وهابی داعش از جمله مهم‌ترین طرح‌های مستکبران جهانی است، ابراز داشت: هنگامی که القاعده و بن‌لادن در پاکستان، افغانستان و کشور‌های حوزه خلیج فارس نتوانستند به نتیجه مدنظر خود برسند، آمریکا با اعزام نیرو‌های گسترده‌ای از تکفیری‌ها و سلفی‌‌ها تحت عنوان داعش کوشیدند رشد و حرکت انقلاب اسلامی را در خارج از مرز‌ها متوقف کنند.  

امام جمعه موقت شهرستان ری خاطرنشان کرد: با آمدن داعش حرکت تاریخی بیداری اسلامی در کشور‌های مختلف متوقف شد از این رو می‌توان گفت داعش تا حدی توانسته است در این زمینه موفق شود.

وی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس با تشکیل داعش، کشور‌های اسلامی منطقه مانند عراق، سوریه و لبنان را در برابر حرکت جدیدی قرار دارند تا نیروهای انسانی، نیرو‌های نظامی، امکانات، سلاح‌ها و اعتبارات مالی آنها درگیر شود تا سیر و حرکت انقلاب اسلامی در منطقه گرفته شود.

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور افزود: متأسفانه داعش توانست بخش عظیمی از نیرو‌های سیاسی، فرهنگی و نظامی ما را نیز به خود مشغول کند.

وی تأکید کرد: طرح خودمختاری کردستان عراق و به دنبال آن حمایت‌های برخی از کشور‌های منطقه به سبب تکمیل وظایف محوله داعش است.           

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: هنگامی که کشور‌های اسلامی منطقه با محوریت ایران، برای نابودی داعش با یکدیگر متحد شدند، شکست این گروه تکفیری وهابی رقم خورد از این رو دشمنان نظام اسلامی به این نتیجه رسیدند که باید بر عملکرد‌های جمهوری اسلامی ایران متمرکز شوند، به همین علت می‌کوشند حرکت سیاسی و نظامی خود را در جایی نزدیک‌تر به ایران دنبال کنند.

وی اظهار داشت: امروزه علاوه بر غارت منابع نفتی سوریه و عراق، امکانات و زیرساخت‌های این کشور‌ها نیز به شدت آسیب دیده است و خسارت‌های فراوانی بر ملت این کشور‌ها تحمیل شده که نتیجه آن ویرانی کشور‌های اسلامی است.

امام جمعه موقت شهرستان ری ابراز داشت: پس از آن که ابتکار عمل در نبرد با داعش به دست نیرو‌های نظامی عراقی افتاد و ملت عراق خواستند در برابر فشار‌ها کمر راست کنند، بحث جدیدی تحت عنوان همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق مطرح می‌شود تا نیرو‌ی کشور‌های عراق، سوریه، ترکیه و ایران در درگیری با این پدیده سرگرم شده و هدر برود.

وی با تأکید بر این که تمام تحولات منطقه به نفع اسراییل است، خاطرنشان کرد: سیاست انگلیسی_ آمریکایی این است که در هر طرحی اسراییل در حاشیه‌ای امن قرار گیرد تا بدون مزاحمت بتواند اهداف شوم خود را عملیاتی کند.

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور عنوان کرد: در صورتی که اسراییل بتواند در کردستان عراق جای پای محکمی برای خود درست کند، بی‌تردید باید منتظر ظهور اسراییل دیگری در منطقه باشیم.

وی با تأکید بر این که وظیفه سنگینی بر عهده علمای بلای اسلامی است، خاطرنشان کرد: دولت‌ها و ملت‌ها نباید فریب ترفند‌های آمریکا را بخورند. امروزه یکی از بزرگ‌ترین گرفتاری‌های ما نبود اتحاد میان علمای شیعه و سنی است.

وی با بیان این که اگر کشور‌های اسلامی درک درستی از وقایع منطقه داشتند، امروز به چنین گرفتاری‌هایی دچار نمی‌شدند، اظهار داشت: بخش عظیمی از مشکلات کشور‌های اسلامی از ناحیه علمای فاسد و وابسته‌ای است که به خاطر زندگی مادی تن به فتواهایی می‌دهند که غیرعاقلانه و غیر شرعی است. /878/ ۳۰۲/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات