۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۵۳۰۲۹۱
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی:

ایمان از ویژگی ­های بارز شهدای کربلا است

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با بیان اینکه یکی از عوامل عاقبت بخیری شهدای ­کربلا ایمان است، گفت: ایمان از ویژگی ­های بارز شهدای کربلا است؛ چرا که وقتی به قرآن و روایات نگاه می کنیم باز هم بحث اهمیت ایمان را می بینیم.
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام علی رودبارانی مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی شنبه شب در جمع عزاداران حسینی در مسجد شهرجرد اراک، ابراز کرد: خدا در قرآن وعده داده کسانی که اهل ایمان و عمل صالح هستند به آنها اجر عظیم عطا می کند و در قرآن 811 بار ایمان و مشتقات آن تکرار شده است.

ایمان عامل عاقبت بخیری شهدای ­کربلا 

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با بیان اینکه یکی از عوامل عاقبت بخیری شهدای ­کربلا ایمان است، گفت: ایمان از ویژگی ­های بارز شهدای کربلا  است؛ چرا  که  وقتی به  قرآن و روایات را نگاه می کنیم باز هم بحث اهمیت ایمان را می بینیم.

وی ایمان را  باور قلبی و اقرار به زبان و عمل تعریف کرد و ادامه داد: ایمان یعنی دستورات خدا در دین و قرآن را انجام دهیم، انجام  واجبات را مقید باشیم، حلال را انجام دهیم و از حرام را دوری کنیم.

حجت الاسلام رودبارانی اظهار داشت: یکی از ویژگی های بارز شهدای کربلا ایمان و باور قلبی به خدا، غیب و  ملائک است؛ از این رو وقتی بحث ایمان و باور قلبی مطرح می شود باید گفت ایمان اثراتی نیز دارد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی اضافه کرد: اثرات ایمان در سه بعد ایمان، باور  به راه و راهبر و رهبر و داشتن هدف وجود دارد که این سه بعد در شهدای کربلا ظاهر وجود داشت؛ چرا که آنها می دانستند پایان راهشان شهادت است و آنچه این را تقویت می کند و می کرد باز هم قرآن است، دیگر اینکه آنها به رهبرشان ایمان داشتند و رهبرشان امام و حجت خدا بود، از این رو وقتی به این باور برسیم می توانیم تمام دار و ندارمان را فدای رهبر کنیم.

حجت الاسلام رودبارانی گفت: همه اتفاقات جریان کربلا نشان می دهد آن  افراد به رهبرشان باور داشتند و هدفشان کمال انسانیت وهدایت بود و آنها در مسیر کمال و قرب الهی قدم برمی داشتند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی خاطرنشان ساخت: وقتی هدف داشته باشیم هدف برای ما ایجاد  انگیزه می کند و از توقف و نا امیدی جلوگیری می کند؛ از این رو ما هم اگر قرار است عاقبت بخیر شویم باید باور قلبی را تقویت کنیم تا بتوانیم راه و روش سربازی برای امام زمان(عج)  را رعایت کنیم.

حجت الاسلام رودبارانی در ادامه تصریح کرد: در بحث شخصیت هایی که در کربلا حضور دارند می توان به انث بن حارص که 80 ساله و از صحابه پیامبر بود اشاره کرد ایشان از مکه به مدینه هجرت کرده بود و خودش را به کربلا رساند و دلیل کارش را نیسز اینگونه مطرح کرد که پیامبر (ص) فرموده است: فرزندم در کربلا به شهادت می رسد هرکسی از شما درکش کرد باید یاریش کند، پس این شخصیت نشان می دهد به هدف امام حسین(ع) ایمان دارد، از دیگر شخصیت های حاضر در کربلا  قاسم بن حسن 13 ساله، وهب تازه مسلمان، زهیر ثروتمند و حضرت زینب(س) هستند را نیز هستند که داشتن همان سه عامل باعث می شود اینها در میدان باشند و از دین و امام حسین(ع) دفاع کنند./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات