۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۵۳۰۲۸۹
حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز:

رفراندوم اقلیم کردستان پروژه‌ای برای تشکیل اسرائیل بزرگ است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که رفراندوم اقلیم کردستان پروژه‌ای برای تشکیل اسرائیل بزرگ است، گفت: رژیم صهیونیستی با حمایت‌های مالی و معنوی خود از همه‌پرسی کردستان، می‌خواهد پایگاهی دائمی و مستقل در منطقه ایجاد کند.
حجت الاسلام و المسلمین دیرباز

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز، نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق، بیان داشت: در دیداری که اردوغان، رییس جمهور ترکیه با رهبر معظم انقلاب داشت، محور‌های مهم و راهبردی در رابطه با رفراندوم کردستان عراق بیان شد، از این رو امید‌واریم این مشکل به زودی مرتفع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز، اظهار داشت: هر چند همه‌پرسی کردستان عراق در ظاهر یک انتخابات آزاد تلقی شده و اشاعه دموکراسی به شمار می‌آید، اما این همه‌پرسی در باطن چیزی جز خیانت بارزانی به منطقه و مردم کُرد نیست.

وی ابراز داشت: همه‌پرسی کردستان خیانت به منطقه است چرا که عراق واحد را تجزیه کرده و آن را متلاشی می‌کند.

نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:‌ همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق مشکلات فراوانی را بر کشور‌های مختلف منطقه وارد می‌کند، از جمله کشور‌هایی همچون ترکیه، ایران و سوریه را مخدوش می‌کند و با زبان بی‌زبانی بر هموطنان کرد زبان ما و کشور ترکیه القاء می‌کند که شما نیز به دنبال همه‌پرسی و تجزیه طلبی باشید.

وی تصریح کرد: هرچند ممکن است در کشور کاستی‌هایی برای هموطنان مرزنشین وجود داشته باشد اما ما اطمینان داریم که آنها به مصالح دراز مدت و کلی جامعه می‌نگرد.

رییس دانشگاه قم عنوان کرد:‌ برای خروج اقلیم کردستان از بحران، ضروری است کشور‌های ایران، ترکیه و عراق با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشند تا به یک تصمیم واحد و جدی برسند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که رفراندوم اقلیم کردستان پروژه‌ای برای تشکیل اسرائیل بزرگ است، گفت: رژیم صهیونیستی با حمایت‌های مالی و معنوی خود از همه‌پرسی کردستان، می‌خواهد پایگاهی دائمی و مستقل در منطقه ایجاد کند.

وی با بیان این که تجزیه عراق تنها به سود رژیم غاصب اسراییل و آمریکا خواهد بود، تصریح کرد: گمان می‌رود با آگاهی بخشیدن و گوشزد‌های خطرات این همه‌پرسی و تجزیه طلبی، اهالی اقلیم کردستان نیز متوجه خواهند شد که چنین کاری اشتباه فاحشی است که در مسیر تأمین منافع اسراییل و آمریکا خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز عنوان کرد: کشور‌های اسلامی به اصول و مبانی دموکراسی پایبند هستند و آن را به عنوان یک روش در اداره برخی از امور جامعه می‌دانند، اما آمریکا و اسراییل به هیچ وجه برای کشور‌های اسلامی قابل اعتماد نیستند، بنابراین باید به مسأله اقلیم کردستان به چشم یک خیانت و جنایت نگاه کرده و آن را محکوم کنیم.

وی با تأکید بر این که تغییر مرز‌های قانونی به مصلحت هیچ‌ یک از کشور‌های منطقه نیست، گفت: در عصر کنونی اتحاد میان تسنن و تشیع بیش از گذشته ضروری به نظر می‌رسد به همین جهت علمای شیعه و سنی باید با یکدیگر اتحاد داشته باشند و برای مردم روشنگری بکنند که تجزیه کشور عراق در منطقه چه پیامد‌هایی می‌تواند برای جامعه کردستان عراق داشته باشد./878/ ۳۰۲/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات