۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۵۳۰۲۸۸
امام جمعه دزفول:

آیت الله آقامیری عمر خود را وقف حوزه علمیه و تربیت طلاب کرده بود

امام جمعه دزفول با اشاره به مجاهدت های علمی آیت الله آقامیری، گفت: آیت الله آقامیری عمر با برکت خودش را در حقیقت وقف حوزه های علمیه و این نهاد مقدس و تربیت طلاب کرده بود.
امام جمعه دزفول قاضی

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، نماینده ولی فقیه در دزفول و امام جمعه این شهرستان در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و ارتحال ملکوتی آیت الله آقامیری از علمای وارسته دزفول و استان خوزستان، اظهار داشت: آیت الله آقامیری در حقیقت یکی از علمای بزرگ و برجسته شهرستان دزفول به شمار می آید.

نماینده ولی فقیه در دزفول در ادامه بیان داشت: آیت الله آقامیری عمر بابرکت خودش را در راه معارف دین، حوزه های علمیه و همچنین تلاش در تربیت طلاب گذاشته بود.

امام جمعه دزفول تصریح کرد: آیت الله آقامیری خودش را در حقیقت وقف حوزه های علمیه و این نهاد مقدس و تربیت روحانیت کرده بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول با اشاره به سبک رفتار آیت الله آقامیری، گفت: این عالم مجاهد، اخلاقی درد آشنا و کاملا مردمی داشت و هرگاه مردم به وی احتیاج و مراجعه می کردند، با روی گشاده و باز می پذیرفت.

حجت الاسلام قاضی دزفولی ابراز داشت: آیت الله آقامیری سالیان سال در حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول به عنوان یک استاد برجسته تدریس داشت و روحانیان متعددی زیر نظر وی تربیت یافتند.

وی با بیان اینکه امروز تشییع جنازه آیت الله آقامیری باشکوه خاصی برگزار شد، اذعان داشت: امروز و در تشییع و خاکسپاری این عالم وارسته مسؤولان، روحانیان، برخی از ائمه جمعه استان،  شخصیت های سیاسی و نظامی و اقشار مختلف مردم به طور گسترده و باشکوهی در این مراسم حضور داشتند که این حکایت از عظمت جایگاه آیت الله آقامیری دارد.

امام جمعه دزفول در پایان از مجلس ترحیم به مناسبت ارتحال ملکوتی عالم مجاهد، آیت الله آقامیری در روز یکشنبه 16 مهرماه از ساعت 15 تا 17 در مسجد جامع دزفول خبر داد.

گفتنی است، آیت الله سیدمحمدحسن سیدآقامیری از علمای برجسته خوزستان و از اساتید حوزه علمیه دزفول روز پنجشنبه 13 مهرماه بر اثر بیماری در گذشت.

لازم به ذکر است، این عالم وارسته و پارسا شنبه 15 مهرماه در جوار بقعه متبرکه امام زاده محمد بن جعفر طیار(ع) با حضور گسترده مسؤولان، روحانیان و اقشار مختلف مردم تشییع و به خاک سپرده شد./9453/ت۳۰۳/ب۱

 

 

ارسال نظرات