۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۳۰۲۸۵
مدیر مدرسه تخصصی فقه و اصول امام حسین:

فقیه باید آگاه به اوضاع زمان و جامعه باشد

حجت الاسلام مکارم شیرازی با تأکید بر تربیت فقیهان آگاه به اوضاع زمان و جامعه گفت: در طرح ها و دوره های مطالعاتی مدرسه تخصصی امام حسین(ع)کلاس هایی برای آگاهی طلاب به زمان تدارک شده است.
گردهمایی مراکز حوزوی تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محی الدین مکارم شیرازی مدیر  مدرسه تخصصی فقه و اصول امام حسین(ع) امروز در گردهمایی مراکز حوزوی تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان این که امسال نخستین سال آغاز کار این مدرسه است، گفت: از پایه های 7 و 8 کار را آغاز کردیم و 26 نفر از طلاب ثبت نام شده اند.

وی افزود: برنامه ما این بود که کمیت را مهار کنیم تا بتوانیم کیفیت برنامه ها را افزایش دهیم، سعی کردیم افزون بر برنامه های متداول مجموعه ها، برنامه های جدیدی را مد نظر داشته باشیم و یکی از تأکیدات حضرت آیت الله مکارم این بود که حوزه آزاد نباید تعطیل شود.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: در این مدرسه سعی شده که ارتباط طلاب با حوزه آزاد حفظ شود و طلاب موظف هستند در هر پایه ای یکی از درس های خود را بیرون تحصیل کنند اما اشراف به تحصیل طلبه وجود خواهد داشت و طلبه راهنمایی های لازم را دریافت می کند.

وی ادامه داد: اگر این برنامه گسترش پیدا کند اساتید قوی رغبت پیدا می کنند در حوزه آزاد تدریس داشته باشند و تنها در مراکز تخصصی جمع نشوند که از بدنه حوزه محروم شوند، سعی کردیم برنامه های مدرسه استاد محور باشد و استاد اشراف بر امور طلاب داشته باشد.

حجت الاسلام مکارم شیرازی با بیان این که تمام برنامه ها و مسائل مدرسه از طریق استاد به طلاب انتقال داده می شود، ابراز داشت: در بسیاری موارد مدیریت ورود نمی کند بلکه استاد اشراف بر کار دارد و کارها را پیگیری می کند؛ مدیریت مدرسه مدیریت کلی را انجام می دهد و سعی می کند که حالت استاد و شاگردی حفظ شود.

وی عنوان کرد: برنامه ها به گونه ای در نظر گرفته شده که طلاب به صورت فقیهان جامع و روزآمد تربیت شوند از این رو در طرح ها و دوره های مطالعاتی و بحث ها کلاس هایی برای آگاهی طلاب به زمان تدارک شده است.

مدیر  مدرسه تخصصی فقه و اصول امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: فقیه باید آگاه به اوضاع زمان و جامعه باشد، طلابی که از مقدمات وارد سطح عالی می شوند بسیار هستند که چون اشراف بر آن ها نیست استعداد آن ها هدر می رود از این رو مدرسه تخصصی امام حسین(ع) تشکیل شد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات