۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۵۳۰۲۸۰
حجت الاسلام مظاهری سیف:

حوزه مقابله با عرفان های کاذب را جدی بگیرد

رییس مؤسسه بهداش معنوی با اشاره به آسیب های عرفان ها کاذب برای خانواده و جامعه، خواستار جدی گرفتن برخورد با این جریان ها از سوی مسؤولان بویژه حوزه های علمیه شد.
حجت الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف مظاهری سیف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف، رییس مؤسسه بهداش معنوی، به همراه اعضای این مؤسسه با آیت الله محمدمهدی شب زنده دار، از فقهای شورای نگهبان در محل دفتر وی دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار با ارائه گزارشی از مؤسسه بهداشت معنوی، اظهار داشت: این مؤسسه از سال 89 به صورت رسمی آغاز به کار کرده است و فعالیت های آموزشی و پژوهشی در زمینه عرفان های کاذب انجام می دهد و در عرصه فضای مجازی به رصد جریان های عرفان کاذب می پردازد.

حجت الاسلام مظاهری سیف با انتقاد نسبت به کوتاهی برخی نهادها و نا آگاهی مسؤولان برای مقابله با ترویج عرفان های کاذب در کشور خاطرنشان کرد: این عرفان ها مانند جریان های انحرافی سابق تابلوی خاصی ندارند و گاهی به اسم ورزش، راهکارهای موفقیت، تقویت حافظه و حتی کلاس های حفظ سریع قران اقدام به فعالیت می کنند و حتی بسیاری از طلاب را به خود جذب می کنند و به آنها خوراک معنوی غلط می دهند.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری بارها به خطر عرفان های کاذب اشاره کرده اند، افزود: متأسفانه برخورد مناسبی نه در حوزه و نه در بیرون از حوزه علمیه با این جریان ها نشده است و به راحتی در ایران و حتی در قم فعالیت می کنند ونیرو جذب می کنند.

نفی خدا در عرفان های کاذب به صورت نامحسوس

رییس مؤسسه بهداشت معنوی با اشاره به ظاهر موجه و فریبنده عرفان های کاذب خاطرنشان کرد: برخی از آموزه های این عرفان ها نفی خدا است و می گویند هر انسان خدایی در درون خود دارد و متأسفانه برخی طلبه ها در منبر و حتی رسانه ملی هم این حرف ها را می زنند؛ در حقیقت جریان ها عرفان کاذب مبانی فاسدی را ترویج می کنند و برخی طلبه ها هم به خاطر جاذبه این حرف ها آن ها را روی منبر بیان می کنند.

وی با بیان این که حداقل باید در مجامع حوزوی از این جریان ها جلوگیری شود، اظهار داشت: متأسفانه خلأ قانونی هم برای مقابله با این جریان های وجود دارد و این که گروهی می آیند و اعتقادات و باورهای مردم را به هم می ریزند و تقید مردم به اسلام را از بین می برند در قانون نادیده گرفته شده است.

رییس مؤسسه بهداشت معنوی با اشاره به لزوم شناسایی موضوعی دقیق نسبت به عرفان های کاذب، بر لزوم هوشیاری آحاد جامعه بویژه مسؤولان در این زمینه تاکید کرد.

وی با بیان این که برخی از باشگاه های ورزشی ما تبدیل به معبد هندویی شده اند، گفت: در باشگاه ها مجسمه های هندویی را می گذارند و در مقابل آنها اعمالی را انجام می دهند و معتقدند که از آنها انرژی می گیرند./843/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات