۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۵۳۰۲۷۵
با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری؛

یادواره شهدای روحانی مازندران برگزار می شود

مدیر حوزه علمیه مازندران از برگزاری یادواره شهدای روحانی استان با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری خبر داد.
مدیر حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری گفت: یادواره شهدای روحانی استان و همچنین یادواره حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد، نخستین شهید روحانی دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که آیت الله حسینی بوشهری، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت قم سخنران ویژه این یادواره است، افزود: این مراسم پنج شنبه بیستم مهر ماه در ساری برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به تشکیل ستاد برگزاری یادواره نخستین شهید روحانی دفاع مقدس در استان، خاطرنشان کرد: این ستاد مدتی است که با مشارکت دستگاه های فرهنگی و دینی استان شکل گرفته و برنامه ریزی مناسبی جهت برگزاری هر چه باشکوه تر یادواره شهدای روحانی و همچنین یادواره شهید سلیمانی فرد انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری از تهیه و تدوین مستند پیدای پنهان، ویژه زندگی شهید سلیمانی خبر داد و تصریح کرد: در این مستند به زوایای مختلف زندگی شخصی، اجتماعی و سیاسی حجت الاسلام سلیمانی فرد پرداخته شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این استان در هشت سال دفاع مقدس حدود 400 شهید روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، خاطرنشان کرد: تعداد شهدای روحانی به تناسب میانگین جمعیتی نسبت به دیگر اقشار بیشتر بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره در کنار مردم بوده و این همراهی را افتخاری برای خود دانسته و می داند، تصریح کرد: این قشر اثرگذار جامعه هیچ گاه جدای از جامعه و مردم نبوده و همواره در مسیر آرمان ها و ارزش های انقلاب و نظام اسلامی گام بر داشته است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است، خاطرنشان کرد: روحانیت همواره دغدغه دفاع از دین و انقلاب داشته و برای حفظ و حراست از انقلاب و آرمان های آن جان خود را نیز تقدیم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که روحانیت اصیل و انقلابی شیعه همواره پیشگام در دفاع از آرمان ها و ارزش های دینی و انقلابی بوده است، تصریح کرد: روحانیت در طول تاریخ همواره پرچم دار بسیاری از حرکت های انقلابی بوده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت ثابت کرده در هیچ شرایطی اسلام و انقلاب را رها نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس تنها نمونه کوچکی از حضور در صحنه روحانیت با بصیرت در دفاع از اسلام و انقلاب بوده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور روحانیت در جبهه های حق علیه باطل با تقویت معنویت در میان رزمندگان همراه بود، افزود: حضور روحانیت در جبهه تنها تبلیغی نبود بلکه بسیاری از روحانیت در جایگاه رزمی و فرماندهی نیز مشغول دفاع از کشور بودند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که روحانیت در هشت سال دفاع مقدس هم دغدغه دفاع از مرزهای خاکی و هم عقیدتی را داشتند، تصریح کرد: جامعه امروز به ویژه نسل جوان بیش از هر زمان دیگری نیازمند آشنایی بیشتر با نقش روحانیت در دفاع مقدس است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان تلاش می کنند نقش روحانیت در دفاع مقدس را کمرنگ نشان دهند، تصریح کرد: این در حالی است که روحانیت به تناسب میانگین جمعیتی، حضور گسترده ای نسبت به دیگر اقشار جامعه در دفاع مقدس داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید بیشتر در منابر و سخنرانی ها به نقش اثرگذار روحانیت در دفاع مقدس پرداخته شود، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل نه تنها با مزدوران رژیم بعث جنگیدند، بلکه دلدادگان راه ولی فقیه را به سرچشمه خورشید معرفت و معنویت رهنمون ساختند.

وی با بیان این که شخصیتی همچون شهید سلیمانی که نخستین شهید روحانی دفاع مقدس است باید بیشتر به جامعه معرفی شود، تصریح کرد: این افتخاری برای مازندران است که نخستین شهید روحانی دفاع مقدس متعلق به این استان دارد./۹۵۰/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات