۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۵۳۰۲۷۳

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

برگزاری همایش تجلیل از سالمندان در جوار بارگاه امامزاده محمد عابد(ع)، اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه در هفته ناجا، حمایت قرآنی از ۲۰ هیأت عزاداری استان مرکزی و یاری به خانواده های نیازمند در قالب طرح محسنین برخی از عناوین اخبار کوتاه در استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، به مناسبت هفته ملی سالمند همایش گرامیداشت و تجلیل از این عزیزان در جوار بارگاه امامزاده محمد عابد علیه السلام مشهد میقان اراک برگزار شد.

در این همایش که با حضور500 نفر از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد برگزار شد، از این عزیزان تجلیل و سالمندان شرکت کننده توسط تیم های پزشکی مستقر در این مکان معاینه شده و خدماتی از قبیل تست فشار و قند خون انجام شد.

قنبر موسی نژاد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی رحمه الله استان مرکزی در این همایش ضمن تبریک به مناسبت این هفته بر تکریم سالمندان و توجه به این قشر تاکید کرد و گفت: سالمندان چراغ راه آینده و بزرگان جامعه ما هستند که کوله باری از تجربه های ناب را با خود به همراه دارند.

وی با اشاره به حمایت کمیته امداد استان مرکزی از ۴۰ هزار سالمند افزود: در پنج ماهه نخست سال جاری ۳۴ میلیارد تومان در سرفصل های مختلف به این سالمندان کمک شده است.

اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه در هفته ناجا

کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی از اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه به مناسبت هفته ناجا در استان مرکزی خبر داد و گفت: برنامه های این هفته با شعار پلیس برای امنیت، امنیت برای همه از 14 مهر همزمان با سراسر کشور آغاز می وشد و در این هفته برنامه های مختلفی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری همایش پیاده روی خانواده کارکنان همراه با عموم مردم، همایش موتور سواران قانونمند، سخنارنی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط سردار و همچنین در شهرستان ها، برگزاری مراسم صبحگاه مشترک با حضور نیروهای مسلح و مقامات استان، افتتاح پروژه های عمرانی از جمله برنامه های این هفته است، ادامه داد: ملاقات عمومی در مرکز 197، دیدار با خانواده شهدا، بیماران و بازنشستگان، ارایه خدمات مضاعف به شهروندان، برگزاری همایش همیاران پلیس و برپایی نشست های علمی و تخصصی از جمله برنامه های این هفته است.

این مقام ارشد انتظامی استان مرکزی اهداء خون، قبا روبی مساجد و نمازخانه های یگان ها، برپایی همایش قطار نظم و دوستی، قبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک، همایش فرهنگ یاران ترافیک و همایش پلیس و اصناف نیز از دیگر برنامه های این هفته است.

عزیزی در بخش دیگری سخنانش همچنین به ارایه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی در سال گذشته تا کنون پرداخت و گفت: نیروی انتظامی یکی از ارکان امنیت عمومی و کمک به مردم است.

حمایت قرآنی از ۲۰ هیئت عزاداری استان مرکزی

حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی مسؤول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ۲۰ هیإت عزاداری شاخص استان مرکزی جهت دریافت بودجه حمایتی و برگزاری دوره آموزشی تقویت و توسعه فعالیت‌های قرآنی در محافل عزاداری به سازمان معرفی شده‌اند.

مسؤول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: این مرکز قرآنی آمادگی خود را جهت اعزام قاری به هیئات مذهبی ماه محرم جهت برگزاری کرسی تلاوت و محافل انس با قرآن را اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی هیئات مذهبی در ایام محرم به مسئولان هئیت واگذار شده است، تصریح کرد: مردادماه امسال ۲۰ هیإت مذهبی شاخص به منظور توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و تخصیص اعتبارات در این زمینه به تهران معرفی شدند و به محض دریافت بودجه دوره‌های آموزشی ویژه این هیئات برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام شفیعی ادامه داد: اعتبارات دوره آموزشی از پایان پاییز اختصاص می‌یابد بعد از برگزاری دوره نیز از فعالان  در قالب محفل انس با قرآن تکریم می‌شود. هدف از برگزاری این دوره تقویت و نظم بخشیدن به برنامه‌های قرآنی در محافل عزاداری اهل‌بیت(ع) است.

یاری به خانواده های نیازمند در قالب طرح محسنین

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی رحمه الله استان مرکزی گفت: یاری و کمک به خانواده های نیازمند در قالب طرح محسنین از طرح های خوب امداد است.

قنبر موسی نژاد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی رحمه الله استان مرکزی با اشاره به اهمیت دستگیری از نیازمندان به ویزه خانواده های بی سرپرست و یا دارای سرپرست بیمار، گفت: طرح محسنین به همین منظور اجرا می شود چرا که کمک به این اقشار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه طرح محسنین برای حمایت از خانواده‌های نیازمند دارای سرپرست بیمار، ازکار افتاده وهمچنین فرزندان غیر یتیم خانواده های محروم راه اندازی شده است، افزود: در سال گذشته ۱۸ هزارو ۲۳۷ حامی در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین حمایت از شش هزارو ۱۲۰ کودک نیازمند را به عهده گرفتند.

موسی نژاد از مشارکت  بیش از22 هزار حامی در طرح های اکرام ایتام و محسنین خبر داد و گفت: ۲۲ هزار و ۳۴۴ حامی در شش ماهه نخست سال جاری از هفت هزا رو ۶۰ کودک مشمول طرح‌های اکرام ایتام و محسنین در سطح استان مرکزی حمایت کرده اند./842/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات